ابرکوه:خبرنگاریزدفردا :سر دادن فریاد رسا و کوبنده برائت از مشرکین که پیام سیاسی حج است ، ذمه ای است که حجاج بیت الله در هر شرایطی به حسب تدبیر بعثه مقام معظم رهبری ، واجب است ادا کنند و به آن بپردازند و مراسم برائت به تناسب اوج گیری بیداری اسلامی در جهان اسلام و بیزاریشان از آمریکا و اسرائیل ، بویژه در جریان فیلم موهن آمریکایی اسرائیلی به ساحت قدس نبوی از شکوهی مضاعف برخوردار خواهد بود.

به مناسبت هفته حج ، کارگزاران حج تمتع سال جاری در شهرستان ابرکوه به همراه گروه فرهنگ و ارشاد کاروان به عنوان یاوران حجاج با امام جمعه ، دیدار کردند.

در این دیدار مطلبی، یکی از کارگزاران حج اظهار داشت :در موسم حج سال جاری 95 نفر زائر بیت الله الحرام از شهرستان ابرکوه به همراه عوامل شرکت خواهند کرد. پرواز این گروه در هشتم مهر ماه خواهد بود و از نظر گروه سِنی در جمع زائران از 19 سال تا 83 سال شرکت کننده در مراسم را داریم. همچنین در این بین 18 نفر از خانواده معظُم شهدا  و چهار جانباز و رزمنده ، ودر مقاطع  تحصیلی از راهنمایی تا دکترا در این سفر معنوی حضور دارند  و آموزشهای لازم جمعی به زائرین داده شده است .

وی افزود: تدارکات و تمهیدات سفر آماده شده است و این تمهیدات در جهت بستر سازی برای انجام هرچه مطلوبتر حج ابراهیمی است که برنامه تمام عیار ،زندگی ساز و اثر گذار در ایجاد وحدت و نفی شرک می باشد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین حسینی ، امام جمعه ابرکوه ، ضمن اظهار خوش آمد و دعا برای توفیقات مضاعف کارگزاران حج گفت:

حج جلوه گاه عشق و ایمان است ، و کادر اجرایی و بویژه عوامل کاروان باید قدر منصب خدمتگذاری خود را بدانند  چون میزبان میهمانان خدا هستند و از طرف خدا که صاحب بیت و میزبان اصلی است نیابت خدمت دارند .

 وی اظهار داشت: از اول ذی الحجه و از اولین لحظات حضور در مکه فرصت است. - بویژه از هشتم ذی حجُه- میهمانان خدا باید لحظات را در امر خودسازی و تطهیر دل و نفس ، شکار کنند و از تمام اعمال و مناسک حج در امر دنیا گریزی و شیطان ستیزی و کسب فضایل  و دفع رذایل درس بگیرند.

گرچه مسجدالحرام که کانون توحید و مسجد النبی و کانون منزلت نبوت بوده است به عنوان حرمین شریفین در دست نااهلان و منحرفان از مکتب اسلام ناب است و ما نمی توانیم مواضع به حق مکتب ولایت و اسلام راستین را در بعد اعتقادی تبیین کنیم، اما سر دادن فریاد رسا و کوبنده برائت از مشرکین که پیام سیاسی حج است ، ذمه ای است که حجاج بیت الله در هر شرایطی به حسب تدبیر بعثه مقام معظم رهبری ، واجب است ادا کنند و به آن بپردازند و مراسم برائت به تناسب اوج گیری بیداری اسلامی در جهان اسلام و بیزاریشان از آمریکا و اسرائیل ، بویژه در جریان فیلم موهن آمریکایی اسرائیلی به ساحت قدس نبوی از شکوهی مضاعف برخوردار خواهد بود.

حسینی افزود: رمز موفقیت کاروان های حج، در انجام وحدت رویه مدیر و روحانی و همراهی عوامل و پرهیز از پراکنده کاری و تشتت آفرینی و داشتن برنامه ای مدوُن و حسن انجام آن می باشد و شرط نیل  به این ملاک ها ، تلاش عوامل کاروان در  انجام  هر چه بهتر فعالیتهای دینی و اِعمال حسن سلیقه در کارهای اجرایی است.

وی تصریح کرد: شیرین ترین لحظات پرخاطره در عمر مؤمنین ،از زمان وصول به مقصد محبوب، در محل نزول وحی و موطن اهل بیت (ع) است و در این میان ، مدیر و روحانی و عوامل باید با حسن تدبیر و سلوک و رفتاری خادمانه و سرشار از مهر و عاطفه ، به شیرینی این لحظات پرخاطره بیفزایند و سعی کنند خروجی سفر زائر بیت الله را خروج از مدار حاکمیت نفسِ امّاره و شیطان رجیم و دنیای فتنه ، حیله ، سیطره عناد و نفاق و ورودی دل را نور ایمان و توشه تقوی قرار دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا