یزدفردا :در اختيار قرار دادن شماره حساب و رمز عابر بانك به معتمد، درد سرساز شد
سودجوئي كه با بدست آوردن شماره حساب و رمز عابر بانك يك شهروند خراسانی حساب وي را خالي كرده بود، دستگير شد.
سرهنگ عرفاني رئيس پليس فتا استان خراسان رضوی با اعلام اين خبر گفت: در پي ثبت شکوائيه‌اي در دادسراي ويژه جرائم رايانه‌اي مبني بر برداشت غير مجاز از حساب‌ بانکي ، كارشناسان اين پليس تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري سارق آغاز كردند.
 سرهنگ عرفانی در خصوص شگرد سارق گفت: بر اين اساس ، شاكي به دليل طلبكار بودن مقدار وجه نقد از فرد مورد نظر ، تقاضاي استرداد پول خود را کرده كه وي با اظهار نداشتن وجه ، خواهان شماره حساب عابر بانك فرد شاكي شده تا از طريق كارت به كارت بدهي خود را بپردازد ، فرد كلاهبردار براي جلب اعتماد شاكي بدهي خود را واريز و در فرصت مناسبي تمام حساب وي را خالي مي کند و شاكي كه پس از مدتي حساب خود را چك مي نمايد متوجه كسر مبلغ زيادي از حساب خود شده كه بلافاصله پليس را در جريان مي گذارد .
سرهنگ عرفانی در تکمیل این پرونده اظهار کرد: با توجه به اظهارات شاکي و همچنين با توجه به شکل وقوع جرم، کارشناسان مجرب پليس فتا خراسان رضوي پس از انجام عمليات فني و پليسي توانستند متهم را شناسايي و دستگير کنند.
سرهنگ عرفاني گفت: متهم در بازجويي هاي اوليه ضمن اعتراف به بزه انتسابي با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقامات قضائي معرفي مي شود.
سرهنگ عرفاني در آخر افزود: رمز عبور و اطلاعات بانکي خود را در اختيار ديگران قرار نداده و در صورت لزوم پس از انجام عمليات بانکي و گرفتن موجودي حساب جهت اطلاع از عمليات بانكي، رمز عابر بانك خود را سريعا تغيير دهيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا