یزدفردا- قاضي دادگاه تجديد نظر با اشاره به اينکه پليس فتا يکي از شاخص‌ترين پلس‌هاي ايران است، گفت: اين پليس به دليل جوان بودن، نياز به همکاري و عنايت بيشتري از سوي مجلس دارد که اميدواريم در آينده نزديک اين پليس تقويت شود.
قاضي "خليل حيات مقدم" در گفت‌وگو با خبرنگار ما خاطر نشان کرد: قانون مربوط به استفاده کنندگان از فضاي مجازي و تخلفات اينترنتي اخيرا به تصويب رسيد که در آن مصاديق قانون مجازات اسلامي لحاظ شده است.
وي ادامه داد: تخلفاتي که در فضاي مجازي به وقوع مي‌پيوندد در قانون لحاظ شده و در آن نوع تخلفات هيچ تفاوتي با جرايم رخ داده در سطح جامعه وجود ندارد.
اين قاضي دادگاه تجديد نظر بيان داشت:‌قانون تصويب شده در کنار حضور پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات از باز دارندگي کافي برخوردار بوده و تا کنون توانسته تا حدود زيادي از ميزان جرايم در اين فضا بکاهد هر چند که ما هنوز براي مقابله با اين پديده راه زيادي را در پيش داريم.
حيات مقدم بيان داشت: قوانين برخورد با تخلفات اينترنتي اقتباس شده از قوانين ديگر کشورهاي پيشرفته و آميخته قوانين عرف و موجود در کشور ما است.
وي اظهار داشت:‌ جرايم اينترنتي در ايران نوپا هستند و به پيشرفتگي و پيشرفتگي و پيچيدگي جرايمي که در کشورهاي آمريکايي و اروپايي به وقوع مي‌ پيوندد نيست اما با اين حال راه اندازي پليس فتا توانسته در سطح گسترده اي جرايم را کنترل کند .
اين مقام مسوول در خاتمه گفت گفت : پليس سايبر ما پليسي ورزيده و توانمند است که پرونده‌هاي امنيتي بزرگي را تا کنون به پايان رسانده اين در شرايطي است که بايد امکانات بيشتري را به اين پليس اختصاص داد و در تجهيز آن بودجه بيشتري را صرف کرد که لازمه آن عنايت ويژه مجلس است.
گفتني است، در ماه آينده همزمان با برگزاري نمايشگاه رسانه‌اي ديجيتال ، پليس فتا در اين نمايشگاه حضور يافته و با دعوت از کارشناسان انتظامي و اجتماعي به سوالات مردم و چالش‌هاي امنيتي پيش آمده براي آنان پاسخ خواهد گفت؛ شهروندان محترم جهت اطلاعات بيش تر مي توانند به سايت پليس فتا ناجا مراجعه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا