یزدفردا" نائب رئيس کميسيون قضايي و حقوقي مجلس، از تصويب تشکيل شورايي جهت شناسايي مصاديق جرائم رايانه اي و انحرافات فضاي مجازي در آينده اي نزديک خبر داد.
 طباطبايي نائيني نائب رئيس کميسيون قضايي و حقوقي مجلس، با اشاره به جديد بودن نوع جرائم، اظهار داشت: جرائم رايانه اي داراي سابقه تقويمي زيادي نيستند، در نتيجه بايد به مرو ر زمان با مصاديق و آسيب هاي آن آشنا شويم که طي آن تصميمات مقتضي گرفته شود و قانون گذاري ها در اين زمينه صورت گيرد.
وي با اشاره به تصويب قانوني مبني بر تشکيل شورايي براي شناسايي مصاديق مجرمانه فضاي مجازي، بيان داشت: اين شورا متشکل از دادستاني کل کشور، نمايندگان مجلس، نيروي انتظامي، وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد و ديگر ارگان هاي ذي ربط به زودي تشکيل مي شود که طي آن انحرافات فضاي سايبري و فعاليت هاي مجرمانه شناسايي و با آنها برخورد شود.
طباطبايي افزود: نمايندگان ذي ربط اين شورا در مجلس تعيين شدند و در آينده اي نه چندان زود اين شورا تشکيل جلسه مي دهد.
طباطبايي نائيني با اشاره به فعاليت هاي پليس فضاي تبادل اطلاعات ناجا، گفت: با توجه به اينکه اين پليس تخصصي داراي قدمت زيادي نيست، اما اقدامات موثر و مثبتي در برخورد با جرائم رايانه اي داشته است.
وي ادامه داد: البته با توجه به اينکه فضاي مجازي، اينترنت و فناوري هاي روز پديده هايي هستند که در کنار آسيب ها مي تواند در خدمت مردم باشد و به پيشرفت و توسعه کشور کمک کند، نبايد بي جهت محدوديت هايي در اين فضا ايجاد کنيم.
نائب رئيس کميسيون قضايي و حقوقي مجلس فعاليت هاي پليس فتا را موثر ارزيابي کرد و افزود: البته بايد امکانات و پشتيباني هاي لازم از سوي افراد متخصص به اين پليس تخصصي داده شود که آنان پس از شناخت آسيب ها و جرائم رايانه اي به وجود آمده بتواند پيگير بزهکاران فضاي سايبر باشند.
گفتني است، در ماه آينده همزمان با برگزاري نمايشگاه رسانه‌اي ديجيتال ، پليس فتا در اين نمايشگاه حضور يافته و با دعوت از کارشناسان انتظامي و اجتماعي به سوالات مردم و چالش‌هاي امنيتي پيش آمده براي آنان پاسخ خواهد گفت؛ شهروندان محترم جهت اطلاعات بيش تر مي توانند به سايت پليس فتا ناجا مراجعه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا