محمد رضا تابش در گفتگو با آريا مطرح کرد:اصلاح طلبان از لاريجاني رنجيده اند/ احتمال حمايت از کانديداتوري لاريجاني/ما خواهان رقابت با اصولگرايان معتدل هستيم
 آريا-آقاي لاريجاني از سال گذشته تحت فشار اصولگرايان تندرو رويه اي اتخاذ کرد که موجب شد  بسياري از اصلاح طلبان از ايشان رنجيده شوند.
محمدرضا تابش نماينده اصلاح طلب مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري آريا تاکيد کرد: معتدلين اصلاح طلب و اصولگرا قائل به مديريت مشارکتي در جامعه هستند، در واقع اساس تفکر اصلاح طلبان مبتني بر مشارکت گسترده آحاد مختلف مردم در عرصه مديريت کشور است.
وي افزود: بايد ساز و کاري تدوين شود تا اين مکنونات قلبي به مرحله اجرا درآيد البته حضرت آيت الله مهدوي کني و چند تن ديگر از رئوس اصولگرايان اين اراده را دارند که اصلاح طلبان بر مديريت جامعه مشارکت داشته باشند و در مسئوليت پذيري ايفاي نقش کنند منتهي مشخص نيست با چه مکانيزمي مي توان اين کار را کرد. در واقع آقايان حرف مي زنند اما بخشي از حاکميت موافق حضور اصلاح طلبان در مديريت کشور نيست.
نماينده مردم اردکان با تاکيد بر اين مطلب که تندروهاي اصولگرا قائل به حضور اصلاح طلبان در عرصه سياسي کشور نيستند، گفت: حاکميت بايد قوه عاقله اي داشته باشد تا مسائل را تجزيه و تحليل کند، البته خوشبختانه مشخص است بخشي از حاکميت با اين ايده موافق است اما بخش ديگري که {...}و حاضر به پاسخگويي هم نيست آنها مانع حضور اصلاح طلبان در عرصه سياسي کشور هستند و دراين راستا  به انواع و اقسام تهديدها و فشارها متوسل مي شوند تا اصلاح طلبان در هيچ عرصه اي حتي در امور خيريه نيز مشارکت نداشته باشند  .اين آفتي است که بلاي جان مجموعه کشور و علي الخصوص اصولگرايان شده است زيرا اينها با نام اصولگرايان اين اقدامات را انجام مي دهند.
اين نماينده مجلس ادامه داد: در واقع اگر اين مساله مشخص شود بسياري از کدورتهاي موجود ميان اصلاح طلبان و اصولگرايان رفع خواهد شد زيرا کشور ما در شرايط بحراني به سر مي برد بنابراين اگر دغدغه هاي مردم به عرصه جامعه کشيده شود کسي جلودار آن نيست از اين رو ضروري است همه نقش آفرينان انقلاب اسلامي در مديريت جامعه حضور داشته باشند تا شايد از اين طريق بتوان اعتماد مردم را جلب کرد.
وي اظهار داشت: از آنجايي که اصولگرايان تندرو به هيچ وجه موافق حضور اصلاح طلبان در عرصه سياسي کشور نيستند  مانع وفاق ميان اصولگرايان معتدل و اصلاح طلبان مي شوند.
اين چهره اصلاح طلب تصريح کرد:ما اصلاح طلبان اگر دوستدار نظام نباشيم خواهان رقابت با اصولگرايان تندرو خواهيم بود تا زمينه براي حضور و ظهور ما بيشتر فراهم شود اما اگر دوستدار نظام باشيم و بخواهيم بر مبناي عقلانيت کارها را سامان دهيم خواهان رقابت با اصولگرايان معتدل خواهيم بود در واقع همانطور که اشاره کردم در صورت رقابت با اصولگرايان تندرو زمينه براي حضور ما در جامعه بيشتر فراهم مي شود. زيرا اين دسته از اصولگرايان همانطور که تاکنون کارها را خراب کرده اند بازهم خراب تر خواهند کرد و علي رغم ضعفهايي که اصلاح طلبان داشته و دارند اقبال جامعه به سمت  اصلاح طلبان کشيده مي شود.اما اگر معتدلين اصولگرا وارد رقابت شوند مردم مي گويند اينها با اصلاح طلبان تفاوت زيادي ندارند.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا اصلاح طلبان در صورت کانديداتوري علي لاريجاني از وي حمايت خواهند کرد ،گفت: آقاي لاريجاني در زمان مديريتش دوران متفاوتي داشته است. در مقاطعي حرکت ايشان به نحوي بود که بخش هاي عمده اي از جامعه اميدوار شده بودند در جبهه اصولگرايان انسانهايي بر مبناي عقلانيت، منطق و تدبير کارها را پيش مي برند بنابراين اگر بازهم لاريجاني اين رفتار را داشته باشد مي توانيم اميدوار باشيم که بخش هايي از اصلاح طلبان به ايشان گرايش داشته باشند،البته بايد بگويم آقاي لاريجاني از سال گذشته تحت فشار اصولگرايان تندرو  رويه اي اتخاذ کرد که موجب شد بسياري از اصلاح طلبان از ايشان رنجيده شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا