"غلامحسین حیدری" تصریح کرد: در سایه امامزاده حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و وحدت مسئولان شهرستان، امنیت و آرامش شهرستان طبس، سرآمد استان یزد است و رفاه و آسایش امروز مدیون همدلی و وحدت و تمسک به قرآن است.

طبس- سیدابوالفضل حقانی: مدیرکل دادگستری استان یزد در جلسه تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری طبس، مدیران را به رعایت اصول حکومتی حضرت علی (ع) و نصایح مولای متقیان در نهج البلاغه و احکام آن بزرگوار به حکام بلاد اسلامی توصیه نمود و گفت: قرآن بهترین و روشنترین محور حاکمیت اسلامی است و تمسک به قرآن بعنوان کتاب الگو و سرمشق زندگی فردی و اجتماعی و اداری می تواند همه را به نتیجه مطلوب و ارزشمند برساند و مشکلات را حل کند.

"غلامحسین حیدری" با تاکید بر مرور زندگی گذشتگان بعنوان آئینه عبرت گفت: اگر خوبی و بدی های مؤخرین را مدنظر قرار دهیم در روند بهتر امور موفق خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در سایه امامزاده حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و وحدت مسئولان شهرستان، امنیت و آرامش شهرستان طبس، سرآمد استان یزد است و رفاه و آسایش امروز مدیون همدلی و وحدت و تمسک به قرآن است.

حیدری خاطرنشان کرد: آنچه که اکنون بدست آوردنش میسر است، در سایه تمسک به قرآن و ولایت و تعهد به نظام و خدمتگزاری به مردم ممکن است و نبود هرکدام از آن خلاء جبران ناپذیری برای ما خواهد بود.

این مقام مسئول در پاسخ به گلایه امام جمعه طبس مبنی بر عدم برخورد قاطع با بدحجابی گفت: در خصوص برخورد با بی حجابی و عدم رعایت عفت عمومی، هنوز یک قانون قاطع و محکم و بازدارنده نداریم و اگر قانون مدونی وجود داشته باشد، ما نسبت به این امر مهم متوجهیم و قاطعانه برخورد می کنیم و البته همین حالا هم در برابر هنجارشکنان کوتاه نمی آئیم.

مدیرکل دادگستری استان یزد با اشاره به درخواست فرماندار طبس مبنی بر راه اندازی سریعتر دادگاه عمومی بخش دستگردان، گفت: برای افتتاح دادگاه عمومی در شهر عشق آباد، اکثر اقدامات لازم صورت گرفته و نیروی انسانی آن تامین شده است، اما بدلیل کمبود نیروی قضایی و تامین قاضی برای این واحد، کمی کار با تاخیر انجام می گیرد، که البته در خصوص بخش دیهوک نیز پیگیر راه اندازی دادگاه عمومی هستیم.

امام جمعه طبس نیز با اشاره به اینکه دستگاه قضایی کشور، نماد اقتدار و امنیت محسوب می شود، گفت: وضعیت حجاب و رعایت شئونات اسلامی در جامعه بسیار نگران کننده است و می طلبد که دستگاه قضایی با اینگونه افراد هنجارشکن برخورد قاطع نماید و عملأ اینگونه افراد کار فرهنگی برایشان فایده ای ندارد و حتمأ باید از باب قانون در برابر آنها ایستاد.

"حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان" ضمن محکوم نمودن حرکت ددمنشانه دشمنان اسلام در تهیه و پخش فیلم موهن آمریکایی، اسرائیلی که به شخصیت نازنین پیامبر اسلام (ص) اهانت نموده است، گفت: برخی کوتاهی ها موجب جری شدن دشمن می شود، اگر در ماجرای سلمان رشدی خائن، مسلمانان حکم حضرت امام خمینی(ره) را در مورد وی اجرایی می کردند و او را به درک می فرستادند، امروز دیگر کسی جرأت این جسارت کثیف را به خود نمی داد.

فرماندار طبس نیز دستگاه قضایی شهرستان طبس را موجب امنیت و آرامش پایدار در این شهرستان دانست و گفت: رویکرد وحدت و همدلی بین ائمه جمعه، مسئولان و دستگاه قضایی شهرستان طبس، باعث شده است که امنیت، آرامش و آسایش اجتماعی مردم تأمین شود و در این راه ارزشمند از دستگاههای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی نیز باید شاکر بود.

"احمد طالبیان مقدم" در خصوص راه اندازی دادگاه عمومی شهر عشق آباد در آینده نزدیک، از مدیرکل دادگستری استان یزد تشکر کرد و برای شهر دیهوک نیز تقاضای مساعدت مدیریت ارشد استان در راه اندازی دادگاه عمومی این شهر نمود.

در پایان این جلسه از تلاش "محمدحسین رحیمی زاده" در ریاست دادگستری طبس تقدیر و "غلامحسین توکلی" بعنوان رئیس جدید دستگاه قضایی این شهرستان منصوب گردید.

گفتنی است، "عبدالجواد پارسافر" بعنوان دادستان جدید شهرستان طبس منصوب گردید و از "سیدعلی اصغر رفاهی" دادستان پیشین طبس تقدیر شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا