یزدفردا:جلسه ستاد راهبردي نهضت سواد آموزي استان روز شنبه با حضور استاندار يزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" دراين جلسه كه در محل سالن حميديا برگزارشد ضمن يادآوري فرمان حضرت امام (ره) درخصوص  تشكيل نهضت سوادآموزي براي ريشه كني بي سوادي در كشور، تلاش جهادي و نهضت گونه مسئولان را براي به سرانجام رسيدن اين امر مقدس خواستار شد.

وي در ادامه اقدامات انجام شده در حوزه نهضت سواد آموزي استان درچند سال اخير را تشريح كرد.

عالي ترين مقام اجرائي استان گفت : بر اساس تفاهم نامه امضا شده بين استان هاي پيشرو در نهضت سواد آموزي،مقررگرديده است  طي دو سال 97 درصد بي سوادان هر استان كه در گروه سني 49-10ساله قرار دارند دوره هاي سوادآموزي را طي كنند كه استان يزد موفق به كسب رتبه اول در اجراي اين تفاهم نامه شده است.

محمد رضا فلاح زاده همچنين خبر داد: در آينده نزديك جشن اين موفقيت بزرگ بزودي در استان يزد برگزار مي شود .

وي با تاكيد براجراي كامل فرمان حضرت امام(ره) در استان، تلاش بيشتر فرمانداران و مسئولين حاضر در جلسه را براي آموزش باقي مانده بي سوادان در اين گروه سني خواستار شد.

استاندار يزد در بخش ديگر سخنان خود با توجه به فرا رسيدن هفته دفاع مقدس ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان و ايثارگران دوران انقلاب و دفاع مقدس خطاب به مسئولين حاضر در جلسه گفت: در راستاي برگزاري همايش تجليل از پيشكسوتان عرصه جهاد و شهادت در روز چهارشنبه 5 مهر ماه و برنامه ديدار با خانواده ايثارگران در روز پنجشنبه 6 مهر ماه همكاري لازم را به عمل آورند.

در اين جلسه معاون سياسي امنيتي استاندار، مدير كل آموزش و پرورش استان و تعدادي از كارشناسان مطالبي را در حوزه  نهضت سواد آموزي بيان كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا