پزشک هماهنگ کننده سل و سالک استان یزد با بیان این که بافت های قدیمی آلودگی بیشتری به پشه سالک دارد گفت: با توجه به پیامد‌های نامطلوب بیماری سالک آزمایش، تشخیص و درمان این بیماری در مرکز نیکوپور شهر یزد به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزددکتر محمد حسین شایق گفت: بیماری سالک یک بیماری عفونی است که از طریق گزش پشه خاکی به انسان انتقال می یابد و پیامد‌های اجتماعی نامطلوبی برجایی می‌گذارد.

وی با بیان این مطلب که این بیماری دارای دو نوع شهری و روستایی است تصریح کرد: بهترین راه پیشگیری از آن رعایت بهداشت فردی، استفاده از مواد دافع حشرات و استفاده از توری در محل‌های ازدیاد پشه زیاد لازم و ضروری است.

وی اظهار داشت: این بیماری در برخی شهرستان‌های استان همچون طبس، خاتم و اردکان دیده می‌شود و شهروندان باید توجه داشته باشند که بافت‌های قدیمی شهر‌ها آلودگی بیشتری به پشه سالک دارد و در صورت ابتلای فرد به این بیماری با تجویز آمپول‌های موضعی توسط پزشک مربوطه مراحل درمان انجام می‌شود.

دکتر شایق از ویژگی‌های این بیماری سالک را مقاوم شدن فرد در برابر این بیماری بعد از یکبار گزش توسط پشه سالک عنوان کرد.

پزشک هماهنگ کننده سل و سالک استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به پیامد‌های نامطلوب بیماری سالک آزمایش، تشخیص و درمان بیماری سالک در مرکز نیکوپور شهر یزد به صورت رایگان انجام می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا