کشور ایران در طول این سی و چند سال ، بارها از طرف دولتهای غربی تهدید به قطع رابطه شده است. در قضایای مختلفی، کشورهای اروپایی سفرای خود را به صورت دسته جمعی از ایران خارج کردند اما درعمل اقدامات آنها بیهوده بوداست.

ابرکوه- لیلا پورزارع زاده-خبرنگار یزد فردا-  امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: متعاقب برگزاری اجلاس موفقیت آمیز غیر متعهد ها در تهران و شکست سیاسی و دیپلماتیک آمریکا و اسرائیل، دولت کانادا که بارها سرسپردگیش را به آمریکا و اسرائیل نشان داده و خصومت خود را علیه حکومت اسلامی ایران در شرایط مختلف ابراز داشته ، در اقدامی بچه گانه و در جهت حمایت از اسرائیل اقدام به قطع رابطه نیمه تعطیل سفارت خود در تهران کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی افزود: کشور ایران در طول این سی و چند سال ، بارها از طرف دولتهای غربی تهدید به قطع رابطه شده است. در قضایای مختلفی، کشورهای اروپایی سفرای خود را به صورت دسته جمعی از ایران خارج کردند اما درعمل اقدامات آنها بیهوده بوداست.

وی خاطر نشان کرد: کینه توزان غربی پس از بی نتیجه ماندن اقدام بچه گانه تعطیلی سفارت کانادا ، اقدام دیوانه وار دیگری کردند و در اینترنت فیلم موهن آمریکایی اسرائیلی علیه پیامبر اسلام را به نمایش گذاردند و همین برای حماقتشان کافی است که با دست خودشان خود را زنده به گور می کنند و انزجار ملتهای  مسلمان را علیه خود تقویت می کنند.

وی افزود: شما دیدید و شنیدید که سفیر آمریکا در لیبی در آتش خشم و قهر انقلابی مسلمانان، کشته شد و مسلمانان پرچم آمریکا را از سفارت پایین کشیدند و آتش زدند، همچنین جبهه صلیبی، همزمان با سالگرد حادثه ساختگی یازده سپتامبر ، سال گذشته قرآن را آتش زد و امسال هم فیلم توهین آمیز علیه پیامبر (ص) پخش کردند و این اقدام احمقانه شان امروز خشم مسلمانان را برانگیخته و به لطف خدا شیعه و سنی در جهان اسلام یکپارچه علیه آمریکا و اسرائیل صف آرایی کرده اند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری ،مراجع عظام تقلید ، حوزه های علمیه، دانشگاهها و مردم ، همه و همه پخش این فیلم اهانت آمیز را محکوم کردند و ملت فهیم و بصیر ما که جلو دار قافله کفر ستیزی هستند در سراسر میهن اسلامی پس از نماز جمعه و همچنین شما نمازگزاران متعهد و انقلابی نیز در راهپیمایی پس از نماز ، مراتب انزجار خودتان را از ام الفساد قرن، آمریکا و فرزند ناپاکش  اسرائیل به نمایش خواهد گذاشت و آمریکای زبون و زمین خورده و منزوی شده را به پرتگاه نیستی خواهید افکند .

حسینی در پایان سخنان خود گفت: مجددا مدتی است که کاروان و کارناوال های جشن عروسی ، شبها با ایجاد سر وصدا و بوق های ممتد و اعمال خلاف شئونات دینی و اجتماعی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کنند. شادی اینگونه مراسم ها را نباید به بهای رنج و آزار جمعی از کهنسالان یا خردسالان ،  بیماران یا خستگانی که در حال استراحت هستند تمام کنیم. ایجاد مزاحمت صوتی برای مردمی که در حال استراحت هستند در نیمه شب، شَرعا و عُرفا و عَقلا اشکال دارد.

بنده از فرماندهی نیروی انتظامی در اوایل سال خواسته بودم که اجازه ندهید از ساعت 11 به بعد سر و صدا ی آزار دهنده در خیابان ها باشد، از فرماندار محترم نیز انتظار دارم موضوع را در جلسه شورای تامین پیگیری کنند.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا