جلسات سخنگوی قوه قضائیه همیشه همراه با حاشیه های تلخ و شیرین است که البته شیرینی ها بیشتر از تلخی ها است ولی این بار حاشیه ها پررنگ تر و منتقدان بیشتر شدند.
جلسات سخنگوی قوه قضائیه همیشه همراه با حاشیه های تلخ و شیرین است که البته شیرینی ها بیشتر از تلخی ها است ولی این بار حاشیه ها پررنگ تر و منتقدان بیشتر شدند.

سی و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته ساعت 14 و 35 دقیقه با 5 دقیقه تاخیر آغاز شد. نشستی که این بار به دلیل غیبت 36 روزه محسنی اژه ای با حاشیه هایی همراه بود.

طبق معمول خبرنگاران در بدو ورود اسامی خود را در لیست پرسش کنندگان نوشتند و مانند همیشه چند عدد شیرینی گل محمدی و ساندیس های گرم تنها پذیرایی جلسه سخنگو بود.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در بدو ورود خوش و بش گرمی با خبرنگاران داشت و این بار با یک بغل دفتر سیمی که بعد اعلام کرد اینها احکام متهمان فساد بزرگ بانکی است پشت تریبون قرار گرفت. نکته قابل توجه این بود که هر بار دستش را به طرف احکام می برد صدای شاتر های دوربین عکاسان همانند سنفونی موزارت طنین انداز می شد تا اینکه سخنگو تصمیم گرفت یکی از جزوه های احکام را برداشته و برای نمایش نشان دهد. که به قول معروف کلی سوژه برای عکاسان رقم زد.

در این نشست غیبت طولانی سخنگو موجب شده بود تا در این مدت سوالات زیادی بی پاسخ بماند ولی متاسفانه هر خبرنگار تنها می توانست یک سوال از سخنگو بپرسد!

هر چند شیوه های مختلف برای بیان سوالات و دور زدن سخنگو مطرح شده که البته همه  لو رفته است ولی ترفند خبرنگار مهر موجب شد تا محسنی اژه ای به 5 سوال مهر پاسخ دهد.

شما اصفهانی خسیس هستید!

در ابتدا خبرنگار مهر با کنایه گفت: جناب آقای دادستان من از طرف شما روز خبرنگار را به خودم تبریک می گویم! محسنی اژه ای گفت: خب آن که تمام شد؟ خبرنگار مهر گفت: برای همین می گویم چون شما یادتان رفت تبریک بگوئید در ضمن افطاری هم ندادید و مراسم تقدیر از خبرنگاران قضایی هم برگزار نکردید در حالی که دولت و مجلس این کار را انجام دادند. هر چند چون شما اصفهانی هستید و طبعا خسیس توقعی از شما نداریم. که محسنی اژه ای خندید.

در غیبت صغرای شما اتفاقات مهمی رخ داد!

خبرنگار مهر گفت: جناب آقای محسنی اژه ای شما وقتی در ایام غیبت صغری تشریف داشتید اتفاقاتی حقوقی و قضایی در کشور رخ داده که متاسفانه نه تلفن همراه شما پاسخگو بود و نه دادستان تهران شفاف سازی کرد. مثلا فائزه هاشمی که حکم محکومیتش ابلاغ شده یک مرتبه سر از انگلیس در می آورد و بعدش بر می گردد.

سعید مرتضوی روی صندلی اش در تامین اجتماعی نشسته و به حکم دیوان می خندد. دادستان تهران یک مرتبه می رود پرونده عقرب سیاه را از روی میز قاضی بر می دارد. سه روحانی آمر به معروف متهم به شلاق و حبس می شوند و الی آخر... و اما اگر اجازه دهید می خوام سوالم را بپرسم؟

محسنی اژه ای میان حرف خبرنگار مهر وارد شد و گفت: خب شما همین ها را می گوئید و می روید. باید شفاف سازی شود و بعد یکی یکی به سوالات پاسخ داد. بعد گفت: حالا سوال اصلی را بپرس....!

چون لباس قشنگی پوشیدید مشکلی نیست

البته سخنگوی دستگاه قضا خطاب به خبرنگار مهر گفت: چون شما این بار لباس قشنگی بر تن کردید و آستین کوتاهم نیست انتقادات شما را می پذیرم.

نکته قابل توجه این بود که یکی یکی برخی از خبرنگاران هم لب به انتقاد باز کردند و برای اولین بار از تاخیر سخنگو و برخی موارد انتقاد کردند. که در این میان خبرنگار فارس هم با انتقاد شدید از دفتر سخنگو اعلام کرد: دفتر شما برای پاسخ دادن به یک سوال خیلی معطل کرد در حالی که سوال من بسیار مهم بود.

سی و چهارمین جلسه سخنگوی قوه قضائیه به پایان رسید و محسنی اژه ای با لبی خندان جلسه را ترک کرد.

---------------------
منبع: خبرگزاری مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا