رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد ضمن اشاره به عملکرد این سازمان در سال گذشته گفت: عملکرد سال 90 بسیج جامعه پزشکی یزد جزء 5 استان برتر کشورمعرفی شد

دکتر جواد قادری اردکانی در گفت و گو با خبرنگار وب دا یزد ضمن بیان مطلب فوق اعزام 41 ماموریت به مناطق محروم شامل 97 تیم عمومی و 99 تیم تخصصی در سال 90 را از مهمترین اقدامات انجام شده در کمیته امداد و درمان سازمان متبوع برشمرد و عنوان داشت: در این ماموریت ها 4 هزار و 842 ویزیت عمومی و 5 هزار و 618 مورد ویزیت تخصصی انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته امداد و درمان در سالجاری در این سازمان افزود: حجم ابلاغی 15 مورد اعزام در سال از جمله فعالیت های این کمیته در سالجاری است که این اعزام 6 اعزام داخل استانی شامل؛ شهرستان های طبس، مهریز، تفت، ابرکوه هر کدام یک مورد و شهرستان خاتم 2 مورد داشته ایم و ماموریت های خارج استان 4 مورد شامل اعزام به جیرفت، قلعه گنج، رودبارجنوبی و شهرستان بوموسی می باشد.

دکتر قادری در ادامه برگزاری 25 مورد اردوی فرهنگی - تفریحی و شرکت 800نفر از اعضاء در این اردو، برگزاری محفل انس در شهرستانها و مرکزاستان، اعزام راهیان نور شمال غرب و جنوب کشور و بازدید ازخانواده معزز شهدا را از مهمترین اقدامات انجام شده در کمیته فرهنگی سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد برشمرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد در ادامه با اشاره به فعالیت های کمیته آموزش و پژوهش سال 90 این سازمان تصریح کرد: تالیف و انتشار کتاب سپیدجامگان آسمانی از زندگینامه شهدای بسیج جامعه پزشکی استان، بازدید علمی از شرکت دارویی باریج اسانس کاشان و برگزاری کمیته آموزش و پژوهش از مهمترین فعالیت های انجام شده در این حوزه است.

دکتر قادری برگزاری جلسات کمیته آموزش با محوریت نانو پزشکی و برگزاری جلسات علمی با مرکز نانوبیوتکنولوژی پارک علم و فناوری یزد را از مهمترین اقدامات انجام شده در کمیته آموزش و پژوهش در سالجاری عنوان کرد و افزود: اثرات نانو در دیابت و زخم پای دیابتی و اثرات نانو در دارو و واکسن ها از اولویت های نانوپزشکی در سازمان متبوع است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد در ادامه با بیان این مطلب که عملکرد سال 90 بسیج جامعه پزشکی یزد جزء 5 استان برتر کشورمعرفی شد افزود: این سازمان در اجرای طرح حلقه صالحین جزء 4 استان برتر کشور شناخته شد و همچنین یکی از کانون های این سازمان کانون نمونه کشوری در سال گذشته معرفی شد.

وی ضمن اشاره به اولین جلسه مجمع استانی سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد همزمان با روز دارو ساز و روز پزشک در سالجاری گفت: اعضاء مجمع از اعضای شواری استانی، جمعی از نخبگان جامعه بهداشت و درمان استان، مسئولین کانون های14 گانه،کانون های بسیج جامعه پزشکی استان تشکیل می شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد با بیان این مطلب که جمعیت هدف این مجمع را 9 هزار نفر از کادر بهداشت و درمان استان تشکیل می دهند افزود: رئیس شورای هماهنگی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد دکتر مصطفی بهجتی اردکانی متخصص قلب اطفال است.

وی ضمن اشاره به شهدای شاخص این سازمان در سال گذشته و سالجاری متذکرشد: شهید دکترمحمدعلی رهنمون شهیدشاخصی سال 90 و شهیده دکترعزت الملوک کاووسی از شهدای شاخص سال جاری می باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا