به مناسبت هفته تعاون، تعداد 17 طرح با سرمایه گذاری یک میلیارد و 250 میلیون تومان، افتتاح خواهد شد

ابرکوه - لیلا پور زارع زاده - خبرنگار یزد فردا: مناسبت هفته تعاون ، نشست مطبوعاتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه با خبرنگاران برگزار شد.

در این مراسم رئیس این اداره ضمن تشکر و قدردانی از تلاش خبرنگاران ابرکوه در زمینه اطلاع رسانی، هدایت مردم به مراجع و محافل اقتصادی گفت: اصحاب رسانه نقش موثری در رونق شهرستان ، بخصوص انعکاس فعالیت ها ومعرفی شخصیت های دلسوز در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

مهندس ناصر زارع افزود: ادغام اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گام بسیار موثری در جهت هم پوشانی فعالیت های این دو اداره بوده است و هم اکنون اقدامات این دو سازمان از تمرکز ، انسجام و اثر بخشی بیشتری برخوردار شده است.

وی در خصوص تشکیل شرکت تعاونی ها درابرکوه گفت:  تاکنون تعداد 443 تعاونی در زمینه های کشاورزی، خدماتی، مسکن، سهام عدالت، آموزشی ، رفاه و... به ثبت رسیده  که در حال حاضر تعداد 300 مورد از آنها فعال و در دست اجراست .

وی افزود: هم اکنون شرکت تعاونی سهام عدالت 33 هزار و 404 نفر عضو دارد و تعداد 9380 نفرعضو تعاونی های دیگر می باشند و تعداد مشاغل ایجاد شده در تعاونی ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم 3200 شغل بوده است و در طول یک سال گذشته تعداد 33 تعاونی در زمینه های خدماتی، تولیدی، مسکن و... تشکیل شده است.

وی تصریح کرد:  به مناسبت هفته تعاون، تعداد 17 طرح  با سرمایه گذاری یک میلیارد و 250 میلیون تومان، افتتاح خواهد شد.

وی همچنین به اقدامات انجام شده توسط این اداره اشاره کرد و گفت: تشکیل سه تعاونی فراگیر در ابرکوه که تعداد 4500 نفر عضو دارد ، مشارکت شرکت تعاونی سرو قامت با شرکت تعاونی پالایش نفت و گاز سرو ابرکوه درپروژه جی- تی- ال، برگزاری کلاس های آموزشی، تخصصی و عمومی برای تعاون گران، برگزاری هفت همایش و سمینار با هدف بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال، کسب رتبه برتر کشوری و استان توسط سه شرکت تعاونی از سال گذشته تا کنون، ساخت پروژه عظیم مسکن مهر توسط 9 تعاونی و یک اتحادیه و ساخت 1600 واحد مسکن مهربه صورت انبوه از جمله اقدامات این سازمان در چند سال گذشته بوده است.

زارع همچنین به برنامه های مهم  ودر دست اجرا در بخش تعاون اشاره کرد و گفت: تشکیل شرکت تعاونی توسعه و تعاون در شهرستان ابرکوه، پیگیری و اجرای طرح جی- تی- ال که نخستین پروژه جی- تی- ال در بخش تعاون کشور است، تشکیل تعاونی کشاورزی مهر جهت بیکاران علاقه مند به کشاورزی و فارغ التحصیلان این بخش، ثبت نام و ساماندهی 2200 نفر از بیکاران که در مرحله پالایش، ارائه مشاوره شغلی و هدایت آنها به سمت بازار کار می باشند، اجرای طرح های ترویجی و تحقیقاتی، ساماندهی خوشه های کسب وکار، چاپ بیش از 15 هزار بروشور جهت ترویج فرهنگ تعاون و تشکیل تعاونی ها وایجاد فرصت های جدید شغلی از برنامه های مهم این اداره در سال جاری می باشند.

وی افزود: هم اکنون تعداد 350 تعاونی فعال در ابرکوه تحت پوشش، نظارت و پشتیبانی اداره کار و تعاون هستند و این اداره بر محیط  کارگاه ها به منظور ارتقای سطح ایمنی آنها نظارت می کند.   

 در پایان این مراسم، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ابرکوه از خبرنگاران تجلیل کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا