یزدفردا:مشخص نیست که چگونه و چرا برخی سایت ها و مطبوعات از جمله سایت فارس از مفاد و مندرجات دادنامه ای که هنوز به طرفین پرونده ابلاغ نشده آگاهی یافته و مبادرت به انتشار آن کرده اند.

سید علی اصغر حسینی وکیل اسفندیار رحیم مشایی، درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت از رضا گلپور و سایت عماریون، به خبرنگار شبکه ایران  گفت: رای دادگاه محترم در خصوص این پرونده تاکنون به هیچ کدام از طرفین ابلاغ نشده است. از این رو مشخص نیست که چگونه و چرا برخی سایت ها و مطبوعات از جمله سایت فارس از مفاد و مندرجات دادنامه ای که هنوز به طرفین پرونده ابلاغ نشده آگاهی یافته و مبادرت به انتشار آن کرده اند؟
حسینی گفت: این اقدام مطابق تبصره ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری، خلاف قانون و قابل تعقیب کیفری است. ثانیا به فرض اینکه مطلب مندرج در این سایت ها و مطبوعات صحیح باشد و شعبه محترم دادگاه عمومی جزایی تهران، آقای گلپور را به جرم توهین، افترا و نشر اکاذیب در خصوص موکل بنده به 91 روز حبس و پرداخت 250 هزار تومان جزای نقدی محکوم کرده باشد، این مطلب از ابعاد مختلف قابل توجه و بررسی است.

به گفته او مجرم بودن رضا گلپور به ارتکاب جرایم افترا و نشر اکاذیب  به تشخیص دادگاه صالحه به معنی کذب بودن مطالب مطروحه و ناتوانی در اثبات تهمت هایی است که توسط آقای گلپور، سایت عماریون و هم قطاران ایشان در یکی دو سال اخیر علیه موکل بنده منتشر شده است. حال که نوبت اثبات این ادعاها و تهمت ها در محضر دادگاه و قانون فرا رسیده، شاهدیم که هیچ دلیل و مدرکی برای آن همه جنجال و هیاهو وجود ندارد.
وی افزود: این حکم از یک بعد دیگر قابل بررسی و تامل است و آن مجازاتی است که دادگاه محترم برای ارتکاب به این جرایم در نظر گرفته است. باتوجه به محتوای اظهارات مجرمانه متهم، آثار و بازتاب گسترده آن در سطح داخلی و خارجی، تعدد جرایم ارتکابی و اصرار بر تکرار اظهارات مجرمانه، مقایسه مجازات در نظر گرفته شده در این پرونده با موارد مشابه، محل تامل است.

وکیل مشایی در پایان این گفت و گو تاکید کرد: البته اینجانب قصد پرداختن به میزان مجازات اعمالی توسط دادگاه محترم را ندارم ولی در مجموع با توجه به توضیحات فوق معتقدم که این رای، هم حقانیت و هم مظلومیت موکلم آقای مشایی را نشان می دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا