آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در خطبه سیاسی این هفته شهرستان میبد گفت : امروز دولتمردان و مسئولان ما کار مهمی را انجام داده اند ولی کارهای مهمتر آنها از امروز آغاز می شود. می توانیم در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری کارهای بزرگی در قالب این اجلاس و جنبش انجام دهیم.

هفته دولت:

به گزارش یزدفردا به نقل از میبد آدینه ، ایشان با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر اسلام، شهدای دولت و شهیدان رجایی و باهنر و شهدای17 شهریور گفتند: با قرار گرفتن در اواخر هفته دولت، آن را به دولتمردان در سطح کشور، استان و شهرستان تبریک می گویم، که خدمات ارائه شده آنها در خور تقدیر و تشکر است. مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان، بر پایبندی بر شعار اسلامی، ایستادگی در برابر زورگویان عالم و تمشیت امور کشور و تلاش شبانه روزی که برای خدمت به مردم انجام می گیرد، تاکید و تایید نمودند و توصیه هایی نیز در این خصوص عنوان نمودند که لازم است دولتمردان در سطح کشور و استان و شهرستان به این توصیه ها که برآمده از افکار عمومی مردم است عنایت داشته باشند. رهبری و مردم انتظار دارند که دولت بر نقاط قوت خود بیافزاید و به توصیه ها و تاکیدهای مقام معظم رهبری در رسیدگی به آن مواردی که نیاز به تامل و توجه بیشتر دارد عنایت کنند.

رئیس جامعه المصطفی در خصوص همبستگی دولت و ملت گفت: دولت امروز در شرایط ویژه ای قرار دارد که باید با پایداری، بردباری و صبوری، انسجام کشور را حفظ نماییم و همبستگی دولت و ملت که باعث روند پیشرفت و ارتقاء اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور به خاطر فشارها و مشکلاتی که وجود دارد متوقف نگردد.

خطیب جمعه شهرستان همچنین در خصوص انگیزه و بدنه دولت در پایان سال دولت دهم افزود: بدنه دولت به علت مشکلات موجود و همچنین قرار گرفتن در پایان سال دولت دهم نباید دچار ضعف و سستی شود بلکه باید دستگاه ها، کارمندان و مسئولان در تمام سطوح  با نگاه بلند براساس همان برنامه هایی که مقرر هست تلاش جدی انجام بدهند تا نظام پویا و با نشاطی داشته باشیم.

وی درمورد فرهنگ و اقتصاد مقاومتی نیز افزود: امروز مهمترین وظیفه ملت و دولت، طراحی فرهنگ و اقتصاد مقاومتی است که در اثر موج هایی که متوجه اقتصاد ما می شود این اقتصاد ضربه اساسی نبیند.

هفته تعاون:

آیت الله اعرافی با قرار گرفتن در هفته تعاون افزود: هفته تعاون برای یادآوری یک فصل مهم از قانون اساسی و یک شاخص مهم در رشد و توسعه عادلانه کشور است. اصل 43 و 44 قانون اساسی 3 رکن اصلی را معرفی نمود است. اقتصاد دولتی، اقتصاد خصوصی و اقتصاد تعاونی ها: تعاونی های در حقیقت انباشت سرمایه های کوچک برای کارهای بزرگ است.

وی در خصوص فواید ایجاد تعاونی ها نیز گفت: با ایجاد تعاونی ها می توان اقتصاد را از این که در دست افراد معدود قرار گیرد خارج نمود و همچنین می توان با فعالیتهای اقتصادی سود صنعت، کشاورزی، خدمات را در قالب تعاونی در جامعه پخش نمود.

ایشان در ادامه افزودند: پایان برنامه پنج ساله پنجم، باید 25 درصد از بار اقتصاد کشور بردوش حوزه تعاونی ها قرار بگیرد که در حال حاضر بیش از 100 هزار تعاونی در سطح کشور فعال هستند که در حدود دو میلیون نفر را جذب کرده اند و در حال اشتغال هستند و نیمی از این تعاونی ها تولیدی هستند. در شهرستان ما نیز 300 تعاونی وجود دارد که حدود 3 هزار نفر در آنها مشغول به کار می باشند.

اجلاس سران غیرمتعهدها:

در این خصوص خدا را سپاسگزاریم که کشور ما توانست ظرفیت و قابلیت و مدیریت جهانی خویش را در اداره یک جنبش بزرگ نشان دهد. همچنین با انتقال مدیریت آن به ایران انتظار می رود که ایران در یک جایگاه و کرسی فعال تر و با نشاط تر قرار بگیرد.

همچنین وی افزود: امروز دولتمردان و مسئولان ما کار مهمی را انجام داده اند ولی کارهای مهمتر آنها از امروز آغاز می شود. می توانیم در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری کارهای بزرگی در قالب این اجلاس و جنبش انجام دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور محورهای مهمی که در این اجلاس از سوی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و مواضع ایران مطرح شد اشاره کرد و گفت:

1. یکی از محور های مهم، تاکید بر معایب و آسیبهای جدی نظام بین المللی وجهانی است. نظام بین المللی امروز با آسیبها و اشکلات اصولی مواجهند که هر دولتی جرات بیان آنها را ندارد. ولی مسئولان ما با تکیه بر شما ملت بزرگ و وارث خون شهیدان راست قامت و سرافراز توانستند به بیان مشکلات دنیا بپردازند.

2.سازمانهای بین المللی سازمانهای معیوب هستند از این منظر که اختیارات عملی چندانی در دنیا ندارند. بزرگترین سازمان دنیا، سازمان ملل می باشد که اختیارت در این سازمان به دست شورای امنیت است که این شورا خود ابزار و بازیچه دست قدرت های بزرگ و صاحبان حق وتو و بخصوص امریکاست.

3. قضیه فلسطین

4.بهم پیوستن کشورهای(جنوب و جهان سوم) که می توانند با اتحاد و ایجاد بازار های مشترک، تحولات و تعاملات را در بین خود رواج دهند و سازمان خود را پویا و قوی کنند تا در درجه دوم و سوم قرار نگیرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا