اولین جلسه کارگروه ازدواج مصوب سی و یکمین جلسه ساماندهی امور جوانان و به دبیری شبکه فعالین ازدواج برگزار شد.

اولین جلسه کار گروه ازدواج با حضور معاون فرهنگی و امور جوانان سازمان ورزش و جوانان ، مدیر عامل شبکه فعالین ازدواج و نمایندگان دستگاه های عضو کارگروه ازدواج در محل سال کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه هدایت شرف الدینی از تصویب تشکیل کارگروه ازدواج در سی و یکمین جلسه ساماندهی امور جوانان خبر داد و گفت: این کار گروه باید محتوای جلسه سی و سوم ستاد ساماندهی امور جوانان که با موضوع ازدواج جوانان در دهه اول مهر ماه برگزار می شود را تهیه می کند و از دیگر کار کرد های این کارگروه گرفتن مصوبه برای فعالیت هایی است که دستگاه های مختلف می خواهند در حوزه ازدواج انجام دهند از طریق این کار گروه در ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح می شود.

سپس مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج و دبیر کارگروه ازدواج به ماده 41 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص اختصاص بودجه برای امور جوانان در دستگاهها اشاره کرد و افزود : با توجه به این موضوع و همچنین قرار گرفتن هفته ازدواج در مهر ماه امید واریم تا با همکاری دستگاه های عضو این کار گروه محتوای خوب و منسجمی را برای جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تهیه کنیم تا این ستاد نیز مصوبات خوبی در حوزه ازدواج داشته باشد.

علی پارسانیا اضافه کرد : طرحی را شبکه فعالین ازدواج در همین خصوص آماده کرده است که در اختیار دستگاه های عضو قرار گرفته است که امید است آن را مطالعه و پیشنهادات خود در این زمینه در دومین جلسه این کارگروه ارائه نمایید.

در ادامه این جلسه دستگاه های عضو به تشریح فعالیت ها و پیشنهادات خود به منظور انجام در هفته ازدواج پرداختند که به طور خلاصه می توان به ارائه مشاوره رایگان در این هفته ،برگزاری کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برای کارکنان مجرد و فرزندان بالای 17 سال کارکنان در کلیه ارگانها، برگزاری کارگاه آموزشی زوجهای جوان ،اعطای کتاب، فیلم و سی دی با موضوع ازدواج به مخاطبین جوان در کلیه ارگانها،اعطای هدیه به پرسنلی که در این هفته ازدواج می کنند ،راه اندازی نهضت تبلیغی در راستای تبیین ازدواج و زندگی حضرت علی و حضرت زهرا سلام ا... علیهما،معرفی الگوهای برتر از طریق فیلم و ...،راه اندازی تلفن رایگان مشاوره ازدواج،کار ویژه در مطبوعات و خبرگزاریها،کار هنری در قالب تئاتر،برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب و نرم افزار با موضوع ازدواج و خانواده،برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب 110 نکته از زندگی شهید مطهری،راه اندازی کتابخانه تخصصی ازدواج و خانواده،تسهیل فعالیت مجموعه های غیردولتی و گسترش فعالیت آنها،نامگذاری روزهای هفته ازدواج و ساخت ویژه برنامه هایی توسط صدا وسیما متناسب با نامگذاری،لحاظ کردن بخش ویژه خبری توسط صداوسیمای مرکزیزد جهت انعکاس برنامه های دستگاهها در هفته ازدواج و... اشاره کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا