یک کارشناس سینما گفت: حوزه هنری یکی ازموفق ترین دانشگاه های فرهنگی و هنری سه دهه اخیر انقلاب اسلامی است.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری حسن نجفی درحاشیه برگزاری کارگاه سینمایی درحوزه هنری استان یزد با بیان این که شرایط پیشرفت و تعالی هنرمندان در حوزه هنری فراهم است افزود: کسی که درعرصه هنر فعالیت می کند باید صاحب اندیشه و دغدغه باشد وحوزه هنری بهترین مکان برای رشد هنرمند است زیرا درهمه رشته های هنری فعالیت می کند و هنرمند می تواند از تجربه هنرمندان سایر رشته ها اعم از نقاشی، عکس، گرافیک، فیلم، نمایش، موسیقی و ... بهره مند شود و برغنای هنرخود بیفزاید.

وی با اشاره به این که پویایی وموفقیت حوزه هنری حاصل تعامل و کنارهم بودن هنرمندان پیشکسوت و جوان است ادامه داد : ارتباطات بین رشته ای کمک می کند تا هنرمند بتواند با هم افزایی و اطلاعات وسیعتراقدام به خلق اثر نماید.

کارگردان فیلم سینمایی«آسمان هشتم» درهمین زمینه اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا این الگوی موفق درهمه رشته های هنری و دستگاه های فرهنگی نهادینه شود.

نجفی عملکرد حوزه هنری استان یزد در زمینه فیلمسازی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با مدیریت خوب و تلاش فیلمسازان فعال و مستعد، تاکنون موفقیت های خوبی در این زمینه حاصل شده است و می تواند بهتر از این نیز بشود.

وی فیلم های ساخته شده توسط فیلمسازان یزدی ازجمله آثار رقیه توکلی را خوب ارزیابی کرد وبا بیان این که وی به صورت علمی و عملی در این زمینه فعالیت کرده است افزود: این بانوی هنرمند یزدی می تواند با حمایت مسئولان استان اولین فیلم بلند خود را بسازد و اگراستان یزد بتواند یک فیلمسازخوب را به جامعه هنری کشورمعرفی کند گام بلندی را دراین زمینه برداشته است.

وی تاریخ مصرف را بدترین عامل برای یک فیلم دانست وافزود: فیلم باید با هربار دیده شدن چیز جدیدی را به مخاطب خود ارائه کند، از این رو فیلمساز باید مفاهیم متعددی را در لایه های اثرخود بیان کند تا ماندگار واثرگذارشود.

حسن نجفی متولد 1345 تبریز؛ نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس و کارگردان است. 

وی با داستان نویسی فعالیت هنری خود را شروع و در سال 62 با نمایش " نیستان" کارحرفه ای تئاتر را آغاز کرد و دو سال بعد اولین فیلم کوتاه مستند خود را ساخت، نجفی در سال 76 به عرصه سینما وارد شد.

فیلم های " آسمان هشتم" و " سهم گمشده" از جمله آثار این کارگردان است. 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا