مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به جایگاه رفیع کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: باید زمینه جذب نخبگان و اهالی فکر و اندیشه در کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم شود.
بهرام عبدالحسینی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در آئین تودیع و معارفه مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد اظهارداشت: کانون های مساجد باید به آدم های نخبه و دارای فکر و اندیشه مجهز شوند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب ، دفاع مقدس وکلیه مسائل این نظام از دل مساجد شکل گرفته است اظهارداشت: نباید نگاه به کانون های مساجد به گونه ای باشد که تابلویی بزنیم و آمار را افزایش دهیم، باید در مساجد کار کیفی صورت بگیرد، انسان های نخبه را جذب و مساجد را رونق دهیم.
وی از برنامه های دشمنان برای خلوت کردن مساجد گفت و افزود: مساجد بنا به فرموده امام راحل سنگر های این نظام هستند و هدف دشمن خلوت کردن این سنگرهاست.
عبدالحسینی مساجد را در وضعیت کنونی منطقه و فشارهای دشمنان نقطه عطف این نظام دانست و بیان کرد: وظیفه کانون های فرهنگی هنری مساجد رونق بخشیدن به مساجد و اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی است.
وی تصریح کرد: مساجد پایگاه های انقلاب هستند، همه چیز ما از مساجد شکل گرفت و روحانیان و کانون های فرهنگی هنری مساجد مسئولیت سنگینی در این زمینه دارند.
مدیرکل ارشاد یزد بیان کرد: باید جوانان به ویژه جوانان نخبه و صاحب فکر واندیشه را به مساجد جذب کنیم، باید بپذیریم که دافعه ما بیشتر از جاذبه است باید جاذبه ها را بیشتر کنیم.
وی با اشاره به اینکه مساجد ما به 10 تا 20 دقیقه نماز خلاصه شده است و این موضوع یک آفت است بیان کرد: درست است که جوان امروزی در فضای مجازی و اینترنت می تواند مشکلات و مسائل خود را حل کند ولی اصل مهم این است که جوان ما در فضای مسجد قرار بگیرد و مسائل مشرعی خود را در داخل مسجد از روحانی بپرسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر فکر و برنامه در مساجد خاطرنشان کرد: باید افراد نخبه به مساجد و کانون های فرهنگی هنری وارد شوند تا برای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه ریزی داشته باشند.
وی ادامه داد: باید آدم های فرهنگی را جذب کنیم چه اشکالی دارد تئاتری های ما بچه مسجدی باشند باید نیروهای مسجدی حضور پررنگی در فضاهای فرهنگی هنری داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود:کانون فرهنگی و هنری مساجد یزد در این چند سال علاوه براینکه در رشد کمی موفق بود در رشد کیفی نیز توانست به موفقیت های چشمگیری دست پیدا نماید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا