تيم فوتبال تربيت يزد، با شكست روز گذشته خود در برابر نيروي زميني تهران به ايستگاه آخر رسيد و اميدهايش براي صعود به ليگ برتر كمرنگ شد.

تنها نماينده فوتبال استان يزد در ليگ دسته اول باشگاههاي كشور در حالي از تيم قعر جدولي اين رقابتها شكست خورد كه با پيروزي مي‌توانست راه خود را براي رسيدن به ليگ برتر هموار كند.

تيم تربيت يزد كه در سال ‪ ۸۴‬با نام شهيد قندي، مقتدرانه بعنوان تيم اول گروه خود به رقابت‌هاي ليگ برتر صعود كرد، در اين دوره حتي سايه‌اي از آن اقتدار را نداشت هر چند تلاش بازيكنان اين تيم قابل تقدير است.

اين تيم با مجموعه‌اي از ورزشكاران ناشناخته به ليگ برتر صعود كرد، اما مشكلات از زماني آغاز شد كه عده‌اي احساس كردند براي حضور بهتر در ليگ برتر بايد كادر فني را تغيير داد و از بازيكنان مطرح كشوري استفاده كرد.

تيمي كه با قدرت به رقابت‌هاي ليگ برتر صعود كرده بود، با بكارگيري تعدادي بازيكن مطرح فوتبال كشور و تغيير مربي خود نتوانست جايي در ميان قدرت‌هاي فوتبال كشور داشته باشد و پس از يك فصل دوباره به دسته‌اول سقوط كرد و برگشتي غم‌انگيز داشت.

هواداراني كه براي تشويق اين تيم در رقابت‌هاي دسته اول كشور در آن سال در ورزشگاه حضور مي‌يافتند به مراتب بيشتر از تماشاگران اين تيم در رقابت هاي ليگ برتر بود.

از جمله مسايلي كه تيم قندي آن زمان و هواداران متعصب آن را رنج مي‌داد نداشتن يك حامي مالي مناسب براي اين تيم بود زيرا همين مشكلات مالي بر روحيه بازيكنان نيز تاثير نامطلوبي داشت.

مسوولان كارخانه شهيد قندي استان كه از قبول مسووليت دوباره اين تيم سرباز زده بودند، دست اندركاران ورزش استان را بر آن داشت تا به دنبال پشتوانه مالي ديگري براي اين تيم باشند.

همين امر موجب شد تا تيم شهيد قندي به صورت پي در پي تغيير نام دهد بطوري كه در مدت چند ماه سه نام متفاوت براي آن تعيين شود اما هر بار حاميان مالي به بهانه‌هاي مختلف از كرده خود پشيمان مي‌شدند و يزدي‌ها را در حسرت نگه مي‌داشتند.

تيمي كه اكنون بعنوان نماينده استان در رقابت‌هاي اين دوره حاضر است با نام تربيت و با حمايت اداره كل تربيت بدني استان يزد در اين مسابقات حضور يافته است.

اين تيم در آخرين بازي خود در اين رقابت‌ها دوشنبه هفته آينده در برابر تراكتورسازي تبريز، صدرنشين اين گروه كه با ‪ ۳۵‬امتياز، پيش از اين صعودش به دور بعدي قطعي شده است، قرار مي‌گيرد.

تيم تربيت فقط در صورت برد در برابر تراكتورسازي و باخت دو رقيب خود در برابر حريفان، شانس صعود دارد كه البته به ظاهر، آسان به نظر نمي‌رسد.

فوتبال دوستان يزدي پس از سقوط ناباورانه تيم محبوبشان به رقابت‌هاي دسته اول در سال گذشته، بسيار اميدوار بودند كه اين تيم همچون گذشته با پيروزي بر حريفان خود به ليگ برتر صعود كند.

حال بايد منتظر ماند و ديد شاگردان "ابراهيم طالبي" در آخرين ايستگاه بازي‌ها چه مي‌كنند، هرچند بايد نيم نگاهي هم به نتايج ديگر حريفان خود داشته باشند.

يك كارشناس فوتبال استان يزد معتقد است ، تيم تربيت با توجه به بضاعت اندكي كه از لحاظ مالي و بازيكن داشت موفق عمل كرده‌است.

"اميد تدين" افزود: باخت ديروز نماينده يزد در برابر نيروي زميني كه حساس‌ترين بازي اين تيم بود بعلت ضعف داوري و زمين نامناسب تيم تهراني بوده است.

وي، با بيان اينكه هنوز به صعود اين تيم اميدوار هستيم، گفت: كسب اين ميزان امتياز و رقابت با تيم‌هاي بالاي جدول براي نماينده يزد، موفقيت‌آميز بوده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا