نماینده مردم طبس تاکید کرد: مسيرهاي طولاني و كمبود امكاانات پزشکی، درمانی مردم را با مشكلات عديده اي روبرو كرده است و بايد با در نظرگرفتن شرایط مسافت طبس با مرکز استان، به حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان نگاه فوق العاده اي شود.

طبس- سرپرستی یزدفردا: نماینده مردم شهرستانهای طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان شهید سیدمصطفی خمینی طبس بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات حوزه بهداشت و درمان قرار گرفت.

نماینده مردم طبس در بازدید از بیمارستان این شهرستان گفت: من احساس مي كنم در بحث بهداشت ودرمان آن طور كه به بخش هاي ديگر رسيدگي شده است به اين بخش نرسيده ايم.

دکتر محمدعلی عبداله زاده افزود: درمان يكي از بخشهايي است كه هزینه نمودن در آن به معني هزينه نيست، بلکه سرمايه گذاري در سلامت جامعه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس نهم گفت: ما بايد توجه ويژه اي به نيروي انساني موجود در حوزه سلامت داشته باشيم و در مقوله درمان بايد بيشتر به مردم رسيدگي كرد و باید در تربيت و تامين پزشك توجه ويژه شود.

نماینده مردم طبس تاکید کرد: مسيرهاي طولاني و كمبود امكاانات پزشکی، درمانی مردم را با مشكلات عديده اي روبرو كرده است و بايد با در نظرگرفتن شرایط مسافت طبس با مرکز استان، به حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان نگاه فوق العاده اي شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس در این بازدید از وجود 7 مركز درماني در شهر طبس خبر داد و گفت: در هفته دولت مركز بهداشتی  و درمانی روستای تپه طاق در بخش دستگردان افتتاح مي شود.

جواد سهیلی با تاکید بر كمبود نيروی انسانی در مجموعه درمانی شهرستان طبس، خاطرنشان کرد: به ازاي هر 4 هزار جمعيت يك پزشك تعلق مي گيرد و در تعهد دولت تامين 5 پزشک متخصص از جمله اطفال، زنان، جراحي، بيهوشي و داخلي است که طبس در برخي تخصص ها دو پزشك دارد.

دکتر سهیلی تصریح کرد: بيمارستان طبس يك بيمارستان عمومي است و از نوع درجه دو محسوب مي شود ولی با همین اوصاف وضعيت درماني طبس و وجود پزشك متخصص در شهرستان نسبت به ساير شهرهاي استان یزد وضعيت بهتري دارد.

متخصص پوست – چشم و قلب و ارتوپد ، راديولوژي ، پاتولوژي را به جمع متخصصان اضافه كرده ايم .

وی نسبت پزشك سونوگراف زن در سطح كشور را يك دهم دانست و افزود: از هر 10 نفر پزشک سونوگرافی 1 نفر خانم و 9 نفر آقایان می باشند.

سهیلی خاطرنشان کرد: نود درصد درآمد حاصل از بيمه هاي كشور حدود 6 ماه طول مي كشد تا به بيمارستان واريز شود، که این معضل وضعیت خدمت رسانی مطلوب را دچار مشکل می کند.

دکتر جواد سهیلی افزود: براي تجهيز امکانات پزشکی بيمارستان یکصد تختخوابی در حال احداث طبس حدود 3 ميليارد تومان بودجه نياز است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا