یزدفردا:دومين جلسه كميسيون كارگري سال جاري شهرستان بافق با حضور مديركل سياسي اجتماعي استانداري و دبير كميسيون كارگري استان يزد و ساير اعضاء در محل فرمانداري برگزار گرديد.

در ابتدا فرماندار بافق با عنايت به كارگري بودن شهرستان، وجود منابع معدني غني، روند رو به توسعه ي  بخش كشاورزي، گسترش شبكه ي ريلي و موقعيت منحصر به فرد ايستگاه شيلات در منطقه، وجود افراد بيكار در شهرستان را غيرقابل توجيه دانسته و بر اهتمام مسئولين ادارات و مديران شركتهاي معدني در راستاي تامين اشتغال افراد جوياي كار تاكيد نمود و بومي سازي شركتهاي معدني منطقه را خواستار شد.

"حسين ندافيان" ضمن ارائه گزارش از وضعيت كارگري شهرستان، اقداماتي را كه در راستاي ايجاد اشتغال ، حفظ اشتغال موجود، جذب سرمايه گذاري هاي جديد و احداث طرح هاي صنعتي در شهرستان صورت پذيرفته را برشمرد و اذعان داشت: اكنون با وجود زيرساختهاي ضروري در شهرستان ، بسترهاي مناسب سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال فراهم مي باشد و تنها دغدغه ي اصلي شهرستان را مسئله آب براي مصرف صنعت تلقي نمود كه خواستار لغو ممنوعيت بهره برداري از منابع آب شور و اختصاص آن توسط آب منطقه اي به واحدهاي در شرف احداث و يا سرمايه گذاري هاي جديد در آينده شد.

وي سهم اشتغال شركتهاي منطقه تا پايان سال جاري و ايجاد 1000 نفر اشتغال جديد را اعلام نمود و بر رفع مشكلات كارگران بيكار شده كارخانه كاشي ، كارخانه كود و سم و آگلومراسيون تاكيد كرد و از شركت سنگ آهن مركزي و ساير شركتهاي معدني خواست كه افراد بيكار شده واحدهاي مذكور كه تاكنون از بيمه بيكاري استفاده نموده را در اولويت پذيرش استخدامي لحاظ نمايند.

دبير كميسيون كارگري استان نيز در اين نشست ضمن ارائه توضيحاتي راجع به اهداف و وظايف كميسيون كارگري، بر وفاق و همدلي مسئولين در راستاي رفع مشكلات كارگري تاكيد نمودند و آمادگي كميسيون كارگري را در خصوص همراهي و مساعدت با شركتهاي منطقه و ساير مسئولين استاني در راستاي رفع موانع موجود كارگري و تقويت اشتغال مولد منطقه اعلام نمود.

"مهدي تقوايي" از جمله اهداف كميسيون را رصد كردن مسائل و مشكلات كارگري و پيشگيري از ايجاد مشكل يا چالش هاي احتمالي دانست و پيشنهاداتي در راستاي كمك به كارگران بيكار شده ي شركت كاشي و سايرين ارائه داد .

در پايان اين نشست مقرر شد كليه شركتهاي منطقه ضمن هماهنگي با اداره كار، استخدام هاي جديد خود را ازجانب اداره كار شهرستان پيگيري نمايند و طبق قول مساعد دبير كميسيون كارگري استان  ، مشكلات كارگري شهرستان و موانع موجود بر سر راه اشتغال مولد و پايدار از طريق كميسيون كارگري استان بررسي و رفع شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا