یزدفردا:مراسم راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر جهان اسلام از ساعت ۱۱ صبح در بهاباد، آسفیچ، بنستان، جلگه و روستاها با حضور چشمگیر و گسترده امت شهید پرور و ولایی این شهرستان برگزار شد.

مراسم راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر جهان اسلام از ساعت ۱۱ صبح روز جمعه در بهاباد، آسفیچ، دهستانها و روستاها با حضور چشمگیر و گسترده امت شهید پرور و ولایی این شهرستان برگزار شد.

مراسم روز جهانی قدس در بهاباد، از ساعت ۱۱ صبح از مسجد انقلاب آغاز شد و مردم روزه دار بهاباد با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، باید که متّحد شویم سراسر/ برابر رژیم اشغالگر، بیت‌المقدس قبله مسلمین/ رها شود از سلطه غاصبین و سایر شعارهایی که حکایت از عزم و اراده راسخ ملت مسلمان در پشتیبانی و حمایت از قدس شریف و مقام عظمی ولایت داشت، مسیر مسجد انقلاب تا مسجد جامع واقع در خیابان امام خمینی(ره) را پیمودند .

بعد از راهپیمایی قطعنامه سراسری روز قدس شامل ۹ بند قرائت شد و حاضرین با فریاد الله اکبر بندهای این قطعنامه را مورد تایید قرار دادند .

در قسمتی از این قطعنامه آمده است: ما ملت روزه‌دار ایران اسلامی با تضرع به درگاه خداوند متعال و امید به عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) و الهام از آموزه‌های جاودان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، با لبیک به ندای ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در این راهپیمایی باشکوه و دشمن‌شکن حضور یافته‌ایم، با تاکید بر این‌که «روز قدس روز اسلام و نماد وحدت، اتحاد و اراده امت اسلامی برای حمایت از آرمان قدس و فلسطین» و عرصه‌ای برای «نمایش عمق استراتژیک مکتب مقاومت و بیداری اسلامی در مقیاس جهانی» است، با بانگ رسای تکبیر مواضع خود را به جهانیان اعلام می‌داریم.

راهپیمایان در این قطعنامه تنها  راه حل مساله فلسطین ـ و بلکه مهار بحران خاورمیانه ـ را انحلال و زوال رژیم صهیونیستی و خروج صهیونیست‌های غاصب از سرزمین‌های اشغالی، بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط جهان و برگزاری یک همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور، با رای و اراده آنان دانستند. و یگانه راه مقابله‌ی پیروزمند و افتخارآمیز علیه رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستیالگوی مقاومت حزب‌الله و حماس در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه را  اعلام کردند.

مسلمانان روزه دار در قسمت دیگری از قطعنامه  با تحسین نهضت ملت‌های مسلمان در شمال آفریقا و جنوب غربی آسیا در برچیدن بساط ظلم و جنایت حاکمان فاسد و مستبد و تبریک ویژه به مردم انقلابی مصر و رییس‌جمهور منتخب این کشور و اقدام انقلابی ایشان در بازگشایی گذرگاه رفح و شکستن محاصره ظالمانه غزه و همراهی با فلسطینی‌های مظلوم، از ایشان خواستند با پاسخ قاطعانه به مطالبات امت اسلامی در لغو پیمان‌ها و معاهدات با رژیم صهیونیستی ـ به‌ویژه پیمان ننگین کمپ‌دیوید ـ پرچمدار حرکت نوین ضدصهیونیستی در جهان عرب قرار گرفته و روند اضمحلال و نابودی این رژیم نامشروع و ساختگی را سرعت بخشند.

راهپیمایان در قطعنامه خود، حوادث سوریه را طرح مشترک نظام سلطه و ارتجاع عرب برای شکستن سنگرهای مقدم مقاومت اسلامی و جبهه ضدصهیونیستی در جهان اسلام دانسته و با تاکید بر وجود اراده و ظرفیت‌های لازم در دولت و ملت سوریه برای پی‌گیری اصلاحات و بهبود وضعیت این کشور به آمریکا، ارتجاع عرب و دیگر حامیان اقدامات تروریستی در کشور سوریه اعلام کردند راه حل برون‌رفت سوریه از وضعیت فعلی دخالت بیگانگان و قدرت‌های سلطه‌گر در امور داخلی این کشور و پی‌گیری گزینه‌های منتهی به راه حل نظامی نبوده و به آنان هشدار دادند در صورت عدم پایان بخشیدن به سناریوهای ضدسوری و ضدمقاومت درون باتلاقی خواهند افتاد که راه گریز و نجاتی از آن نخواهد داشت.

محکومیت  تلاش رژیم غاصب صهیونیستی در تخریب بناها و نمادهای هویت ملی و تاریخی فلسطینی‌ها و یهودی‌سازی سرزمین‌های اشغالی، حمایت از انقلاب‌های مردمی منطقه و هشدار نسبت به توطئه‌های نظام سلطه و غرب علیه آنها، جنایات آل خلیفه نسبت به مردم مظلوم بحرین،محکوم کردن کشتار مسلمانان بی‌دفاع میانمار از دیگر بندهای قطعنامه پایانی راهپیمایی روز قدس بود.

بعد از قرائت قطعنامه، حجت الاسلام فرشاد از اساتید حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در سخنان خود به فلسفه روز قدس و اهمیت آن اشاره نمود و گفت: پیام ما به ملت های مسلمان این است که همانطور که ملت ایران قیام کرد باید قیام کرده و این رژیم صهیونیستی را نابود کنند.

مردم روزه دار و با بصیرت بهاباد بعد از اتمام مراسم روز جهانی قدس در نماز عبادی سیاسی جمعه به امامت حجت الاسلام ملاحسینی شرکت نمودند.

از جلوه های راهپیمایی روز قدس بهاباد، حضور گسترده مردم روزه دار اعم از پیر و جوان، زن و مرد و بویژه جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی بود. حضور بسیجیان گردان امام حسین (ع) و دانش آموزان با لباس بسیج دانش آموزی از دیگر جلوه های زیبای این راهپیمایی بود.

در انتهای راهپیمایی جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به برپایی ایستگاه جمع آوری کمک  به مردم زلزله آذربایجان اقدام نمودند










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا