یک نماینده از تامین بار مالی لایحه خدمات‌رسانی به ایثارگران خبر داد
يزد-يزدفردا : مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس از تامین بار مالی لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران خبر داد.

به گزارش  ایسکانیوز محمدعلی مقنیان نماینده بیجار پس از پایان جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: پس از تصویب لایحه جامع‌ خدمات رسانی به ایثارگران در مجلس شورای نگهبان به دلیل آنکه این لایحه 90 میلیارد تومان بار مالی به وجود می‌اورد با استناد به اصل 75 قانون اساسی این لایحه به مجلس بازگرداند که کمیسیون اجتماعی مجلس قبل از تصویب بودجه سال 86 تصمیم گرفته بود تا این لایحه مسکوت نگه داشته شود تا تکلیف بودجه سال 86 مشخص شود.
وی افزود: پس از بازگشت به این لایحه مقرر شد که اگر مبلغ مورد نظر در بودجه سال 86 تامین شد این لایحه مجددا جهت تایید نهایی به شورای نگهبان فرستاده شود.
مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز این کمیسیون بررسی ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار داشت گفت: خوشبختانه در بودجه سال 86 ، 197 میلیارد تومان به کل بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران افزوده شد و در جلسه امروز مقرر شد که از این مبلغ 90 میلیارد تومان جهت اجرایی شدن لایحه مذکور در نظر گرفته شود.
مقنیان تاکید کرد: با مصوبه امروز کمیسیون مجلس ایرادات شورای نگهبان در خصوص این لایحه رفع شد. همچنین علیزاده از حقوقدانان شورای نگهبان در این جلسه حضور داشت و تلویحا پذیرفت که ایرادات این لایحه رفع شد و لایحه مذکور برای شورای نگهبان فرستاده شود.
بار مالی این لایحه 490 میلیارد تومان بود که دولت پیش از این 400 میلیارد آن را تامین کرده بود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا