یزدفردا:"حسين ندافیان "، فرماندار بافق در دومین نشست شورای سیاست گذاری کنگره وحشی بافقی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد یزد ، امام جمعه بافق ، رئیس اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی ، شورای و شهردار بافق با بیان اینکه برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای برگزاری کنگره وحشی بافقی انجام شده است اظهار داشت : با تعامل خوبی که با مسئولان استان و شهرستان انجام گرفته زمینه برگزاری این کنگره درسطح کشور به صورت ملی فراهم شده است .

"حسین ندافیان" با اشاره به اینکه شهرستان بافق دارای مفاخر ارزشمندی است افزود: قصبه طیبه و دارالشجاعه بافق یکی از شهرستان های مهم در بعد فرهنگی مذهبی و علمی است که توجه به این سرمایه ها ضروری است .

فرماندار بافق برگزاری کنگره شیخ محمد تقی بافقی را درسه سال پیش یادآور شد و گفت : بزرگان شهرستان بافق در زمنیه های مذهبی و علمی و ادبی چون آیت الله شیخ محمد تقی بافقی، وحشی بافقی ، مستوفی بافقی و دیگر بزرگان به عنوان سند افتخار شهرستان محسوب می شوند که معرفی آنان راهگشای توسعه فرهنگ و ادب و علم این شهرستان است.

وی اظهار امیدواری کرد : برگزاری این کنگره  بابی شود برای شناسایی دیگر مفاخر شهرستان بافق که تا به حال برای معرفی آنان کار خاصی انجام نشده است .

ندافیان با اعلام آمادگی شهرستان بافق برای برگزاری کنگره وحشی بافقی از همه مسئولان و علاقمندان به شعر و ادب این دیار دعوت به همکاری برای برگزاری هرچه باشکوه تر این کنکره کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا