با گذشت ۳۵ روز از غير قانونی اعلام شدن سایت بازتاب توسط کارگروه تعیین مصادیق سایتهای اینترنتی، این سایت باحکم قضایی و توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفع انسداد شد.

با حكم ديوان عدالت اداري، دستور لغو انسداد و رفع فيلترينگ سايت خبري «بازتاب» صادر و اين پايگاه اطلاع‌رساني بازگشايي شد.
كارگروه تعيين مصاديق پايگاههاي غيرمجاز در تاريخ 24بهمن ماه گذشته سايت بازتاب را غير قانوني اعلام ونسبت به انسداد و فيلتر آن اقدام كرده بود كه پس از گذشت 35روز و با دستور قضايي، اين سايت بازگشايي و رفع فيلتر شد.

پس از فيلتر شدن سايت بازتاب 136 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي نامه‌اي به رييس جمهور اين اقدام را غيرقانوني دانسته و خواستار بازگشايي سايت بازتاب شدند. اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس هم با احضار وزير ارشاد به مجلس و ارائه تذكر خواستار توضيح در اين باره شدند.

همچنين تعدادي از مسئولان ارشد دستگاه قضايي از جمله معاون اول و سخنگوي قوه قضاييه  اقدام كارگروه مذكور را خارج از روال قانوني ارزيابي كردند.

بسياري از شخصيتهاي برجسته حوزوي ودانشگاهي از جمله برخي از مراجع معظم تقليد،حقوقدانان و فعالين رسانه هاي گروهي  نيز اين اقدام را بي سابقه و مضر ارزيابي كردند.

سر انجام بنا بر اين دستور قضائي، سايت «بازتاب» از مورخ 28/12/1385 بازگشايي گرديد.

در صورتي كه كاربران سايت «بازتاب» براي دسترسي به اين سايت، با مشكل روبه‌رو مي‌شوند، مي‌توانند با آدرس www.baztabnews.net به اين سايت مراجعه كنند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا