در مراسمي با حضور امام جمعه،مدير كل اوقاف و امور خيريه استان،فرماندار و جمعي از مسئولان رئيس جديد اداره اوقاف و امور خيريه تفت معرفي شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، مدیر كل اداره اوقاف و امورخیریه استان یزد در اين مراسم فرارسیدن ماه مبارك رمضان را تبریك گفت وبا اشاره به ظرفیتها و پتانسیلهای شهرستان تفت از اجرای بهترین پروژه سرمایه گذاری اداره اوقاف استان در تفت خبر داد و گفت:شهرستان تفت موقوفات بسیارمستعدی برای درآمدزایی و سرمایه گذاری دارد.

"حجت الاسلام حاتمی" ادامه داد:این پروژه ،باغ علی نقی خان تفت می باشد كه با سرمایه ای بالغ بر 5 میلیارد تومان به یك مجموعه تفریحی توریستی و تالار بزرگ احسان تبدیل و با حمایت خیرین بعنوان نگینی در شهرستان و نمادی از توسعه وقف معرفی خواهد شد.

مدیركل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینكه جایگاه وقف آنگونه كه باید باشد در كشور ما نیست و نه وقف احیا شده و نه موقوفات افزود:هركدام از این مسائل به كارهای زیادی نیاز دارد كه سازمان اوقاف به تنهایی نمی تواند از عهده آن برآید و یك عزم جدی و حمایت همه جانبه مسئولین استانی و شهرستانی را می طلبد.

وی با اشاره به نظر مقام معظم رهبری در مورد احیاء موقوفات،وقف و بقاع متبركه و تبدیل امامزادگان و بقاع متبركه به قطبهای فرهنگی افزود: امیدواریم بتوانیم با همكاری نهادها و مسئولین در این راستا نیز قدمهای محكمی برداریم.

ابوالقاسم دهقان فرماندار تفت هم ضمن تاكيد بر معرفي جایگاه واقعي اوقاف، ترویج این فرهنگ اسلامی و نیز معرفی کارکردهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی این عمل خداپسندانه در شهرستان را خواستار شد.

ابوالقاسم دهقان در ادامه ضمن تشكر و قدردانی ازرییس اداره اوقاف این شهرستان و آرزوی توفیق خدمت رسانی در مسندی دیگر، آمادگی خود را برای همكاری با رییس جدید اعلام نمود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تفت نیز با تبریك ماه مهمانی خدا و توفیق عبادت در این ماه ، ضمن ارائه گزارشی از عملكرد سه ساله خود در این شهرستان افزود:تفت از نظر رقبات و موقوفات رتبه سوم استانی و از نظر درآمدزایی كه از نوع كشاورزی و زراعی است رتبه چهارم استانی را دارد.

حجت الاسلام حسین زارع زاده با بیان اینكه در شهرستان تفت 1670 موقوفه و 5 هزار رقبه وقفی وجود دارد شناسایی موقوفات را از مهمترین كارها در این شهرستان دانست و گفت:اگر 5 هزار رقبه وقفی شناسایی شده دوبرابر این نیز وجود دارد كه هنوز شناسایی نشده و این همیاری و همكاری شوراها و دهیاریها را در این امر می طلبد.در اين مراسم حجت الاسلام مجتبي معقولان بعنوان رئيس جديد اداره اوقاف و امور خيريه تفت معرفي گرديد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا