همایش جوانان آسمانی ، رهروان حسینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی و سردار فیاض فرمانده تیپ الغدیر و به همت گردان امام حسین میبد و جمعیت اندیشه گستران جوانان همراه با حضور گسترده بسیجیان به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم مدرسی در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه عشق به اهل بیت را امری فطری خواند و اظهار داشت: انسان ذاتا به زیبایی علاقمند است و هرکجا زیبایی ببیند به سمت آن می رود و اهل بیت ما نیز دارای زیبایی های ظاهری و درونی زیادی هستند و به همین دلیل ما دوست داریم همیشه با آنها و به یاد آنها باشیم.

وی اضافه کرد : همراهی با شایستگان از نگاه قرآن تنها با ادعا امکانپذیر نمی شود و باید آمادگی را برای همراهی با شایستگان در خود ایجاد کنیم و از تمام ویژگی های ذکر شده در قرآن به بخشی از این ویژگی ها از جمله سخت و فولاد بودن در برابر کفر ، رئوف و مهربان بودن در محیط زندگی و جامعه ، حضور در تجمعات دینی بویژه نماز جماعت و استقلال در تمام زمینه ها بویژه در زمینه اقتصادی اشاره می کنم.

امام جمعه محمد آباد بر سخت و فولاد بودن در مقابل کفر و کفار تاکید کرد و گفت : هیچگاه جامعه کفر و کفار از ما حمایت نکرده و نمی کنند و اگر به سیره حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری نگاهی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که سخت و فولاد بودن در مقابل کفار اصل اساسی این دو شخصیت بزرگ  بوده است و همیشه لبه تیز حمله خود را به طرف کفار نشانه گرفتند و این ویژگی آنان به دلیل بیان صریح قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم مدرسی مصداق بارز عطوفت و مهربانی را دوران 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: ما در محیط خانواده و جامعه باید با عطوفت و مهربانی رفتار کنیم و هر آنچه بغض و سختی داریم باید در مقابل دشمن داشته باشیم.

وی از آمار رو به رشد طلاق در جامعه انتقاد کرد و گفت : متاسفانه در جامعه ما که در زمانهایی نه چندان دور حتی یک طلاق هم به زور دیده می شد امروز شاهد روند رو به رشد طلاق هستیم و تنها عامل آن عدم توجه به مبانی و معارف دینی است که باعث افول مهربانی و عطوفت در کانون خانواده شده است.

امام جمعه محمد آباد بر استقلال در تمام زمینه ها بویژه در زمینه اقتصادی تاکید کرد و افزود : مقام معظم رهبری با تدبیری هوشمندانه سال ها را با نامی مزین میکنند که اکثر این نام ها ما را به سمت استقلال اقتصادی هدایت می کند و این چیزی است که استکبار از آن می ترسد و نمی خواهد جامعه اسلامی ما روی پای خو بایستد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم مدرسی اضافه کرد : ما در زمینه هسته ای نیز تاکید داریم مستقل شویم و به فناوری صلح آمیز هسته ای دست یابیم تا دیگر به استکبار جهانی وابسته نباشیم که زمینه های آن به برکت نهضت حضرت امام (ره) ، بیداری اسلامی و وجود پرخیر وبرکت مقام معظم رهبری و تدابیر ایشان در حال تحقق است.

فرمانده تیپ الغدیر استان نیز در این مراسم از گردان امام حسین میبد به عنوان نمونه ترین گردان در تمام برنامه ها هم در رزمایش ها و هم در همایش ها یاد کرد و از تمام مسئولان شهرستان خواست تا از این پتانسیل ویژه این گردان در برنامه های مختلف به نحو موثراستفاده کنند و همکاری لازم را با این گردان داشته باشند.

شایان ذکر است در این مراسم مقامات شهرستانی از جمله فرماندار و برخی روسای ادارت شهرستان حضور داشتند.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا