یزدفردا:نماینده مردم اردکان و از موسسین جهاد سازندگی این شهرستان گفت: جهاد سازندگی شمشیر برنده امام(ره) در ارائه خدمت به محرومین و اقشار جامعه بخصوص روستائیان است و حاصل روح و پیام انقلاب اسلامی بود که اصلاح و ساختن و آباد کردن و پیشرفت و توسعه برای ایران اسلامی را هدف خویش قرار داده است.

محمدرضا تابش که به مناسبت روز جهاد کشاورزی و سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام(ره) ، در جمع جهاد گران و کارکنان جهاد کشاورزی این شهرستان سخن می گفت با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و گرامیداشت یاد شهدای جهادی شهرستان،به تبیین نقش و اهداف امام خمینی(ره) در تاسیس نهادهای انقلابی پرداخت و اظهار داشت: حضرت امام (ره) با درک انتظارات و توقعات مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نهادهایی از قبیل سپاه، جهادسازندگی،بنیاد مسکن و مستضعفان و کمیته امداد را پایه گذاری نمودند تا به خواسته هایی که مردم برای تحقق آنها انقلاب کرده بودند جامه عمل بپوشاند و از استقلال و امنیت کشور دفاع و رضایت مردمی را که به تعبیر ایشان ولی نعمت ما هستند برآورده سازند.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: خوشبختانه با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب، این نهادها منشا اثرات خوبی برای مردم بوده و توانسته اند از نظر سازمانی و تشکیلاتی خود را تقویت نمایند.اما باید به فلسفه وجودی خود توجه داشته باشند و از یاد نبرند که شکل گرفتن انها برای تسهیل در امور مردم و برداشتن موانع از جلوی پای آنان بوده است و اگر خود صرفا تبدیل به اداراتی شوند که از روحیه انقلابی ،اخلاص و عشق به دین و آئین و مردم تهی گردند، از هدف اصلی خویش بازمانده و در نتیجه اعتماد مردم نیز از آنها سلب خواهد شد.

رئیس سابق جهاد سازندگی اردکان افزود:گر چه جهاد از نظر تشکیلاتی متولی امور مهمی است که امنیت اقتصادی کشور را تضمین می کند اما به نظرم ما نتوانسته ایم به هدف اصلی امام و انقلاب از تاسیس جهاد سازندگی جامه عمل بپوشانیم.توسعه، تعمیم و گسترش فرهنگ جهادی در سطح جامعه و خصوصا ادارات یک رسالت و وظیفه خطیر بوده و هست که ما باید همت خویش را برای انجام آن مصروف داریم.

نماینده مردم اردکان گفت: ایمان ، اخلاص،شجاعت،تعهد و تخصص جهادگران ما در هشت سال دفاع مقدس و در دوران سازندگی کشور خصوصا مناطق محروم ، فرهنگ "ما می توانیم" را تحقق بخشید و کارآمدی حکومت دینی را رقم زد.

وی تاکید نمود: امروز باید از این فرهنگ و از عظمت کاری که جهادگران در عرصه های خطیر مدیریتی کرده اند، صیانت و پاسداری شود و ان شاا.. فرهنگ جهادی به یک فرهنگ عمومی تبدیل گردد.

"محمدرضا تابش" از رایزنی صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی برای فعال شدن تشکل همیاران جهاد خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این تشکل بتواند با همفکری با و تعامل سازنده با جهادگران،در جهت حل مشکلات فراروی انها اقدامات درخوری را انجام دهد و اهداف اصلی تشکیل جهاد را پی گیرد.

نماینده مردم اردکان همچنین با تشکر از همه زحمتکشان عرصه جهاد کشاورزی،به تشریح وضعیت کشاورزی شهرستان اردکان و اقدامات صورت گرفته پرداخت و بر مواردی همچون ادامه انتقال آب به باغات اردکان که در معرض خطر هستند،تامین اعتبار پروژه های آبی-خاکی،اهمیت ایستگاه تحقیقات پسته و نقش تعاونی های تولید در این بخش و بر پیگیری مسائل و مشکلات کشاورزان تاکید کرد.

همچنین سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات جهادگران در عرصه های مختلف، به وضعیت تولید محصولات کشاورزی استان پرداخت و با بیان اینکه استان یزد در زمینه تولید روناس مقام اول، پسته مقام دوم،زیرساختهای مجتمع های دامپروری مقام اول،محصولات گلخانه ای و زعفران مقام دوم،انار و بادام مقام پنجم کشور را داراست،گفت: علیرغم اینکه استان یزد 9 درصد سطح زیرکشت محصولات کشاورزی را دارد ولی 2/1 تولید را در کشور  به خود اختصاص داده است.

وی رویکرد سازمان جهاد کشاورزی را با توجه به وضعیت اقلیمی استان،حرکت به سمت کشتهای کم آب خواه برشمرد.

"سید جمال سجادی پور" همچنین بر تقویت اعتبارات بخش کشاورزی شهرستان اردکان و حمایت از ایستگاه تحقیقات پسته این شهرستان تاکید و پیشنهاد نمود ردیف اعتباری جداگانه ای از طریق کارگروه کشاورزی به این ایستگاه اختصاص یابد.

وی همچنین ضمن تشکر از حمایتهای مستمر و موثر نماینده مردم اردکان ،درخواست نمود تا سازمان جهاد کشاورزی را در اخذ مجوز راه اندازی آزمایشگاه آفلاتوکسین و صادرات محصولات کشاورزی بخصوص خیارسبز از گمرک استان یاری نمایند.

"احمد کمالی" فرماندار اردکان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز جهاد کشاورزی و خسته نباشید به جهادگران شهرستان،بر اجرای پروژه های انتقال آب به کشتخوانهای اردکان تاکید کرد و به برخی از اقدامات کارگروه کشاورزی شهرستان اشاره نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا