رایزنی فرماندار اردکان و نماینده اقلیت مذهبی زرتشتیان در مجلس برای حل مشکلات عمرانی پیر سبز چک چک و هریشت   انجام شد.
  به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،عصر پنجشنبه فرماندار اردکان با حضور در محل زیارتگاه زرتشتیان(چک چک)با نماینده این قشر در مجلس شورای اسلامی دیدار و درخصوص درخواستهای ارائه شده از سوی مسئول انجمن زرتشتیان شهرستان اردکان برای عمران پیر سبز چک چک و هریشت رایزنی و تبادل نظر نمود .

     "احمد کمالی"در این دیدار با تاکید بر اصل حفظ وحدت مذاهب و ادیان و لزوم خدمترسانی به اقلیتهای مذهبی بعنوان یکی از رویکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ،زرتشتیان را از جمله اقلیتهایی عنوان کردکه در سایه نظام اسلامی در کمال آرامش و امنیت و با تعامل و پایبندی به قوانین زندگی می کنند وافزود:زیارتگاه زرتشتیان علاوه بر تقدسی که در بین زرتشتیان برای آن قائل می باشد بعنوان یکی از آثار باستانی و مراکز گردشگری شهرستان اردکان مطرح است که بحمداله در سالهای اخیر نیز برای عمران این اماکن فعالیتهای صورت گرفته است .

     فرمانداراردکان با مطرح نمودن موضوع فضای سبز و امکانات رفاهی مجموعه چک چک به درخواست زرتشتیان خواستار پیگیری حل این موضوعات از طریق نماینده آنان در مجلس شورای اسلامی شد .

     "دکتر اختیاری"نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از حسن نظر فرماندار ،مساعدتهای صورت گرفته برای توسعه عمران و آبادانی زیارتگاه ها خصوصا چک چک را ارج نهاد و گفت:حمایتهای مسئولین شهرستان باعث شده که علیرغم استقبال بالای زرتشتیان ااز سراسر کشور برای شرکت در آیینهای مخصوص مشکلات رفاهی به حداقل برسد .

     وی ابراز امیدواری کرد با اختصاص اعتبار لازم درخصوص بهسازی ورودی زیارتگاه و سایر مواد عمرانی، وضعیت این اماکن برای هم کیشان زرتشتی و گردشگران مقبول تر واقع گردد.

     گفتنی است همه ساله از 24لغایت28خردادماه آیین سنتی زرتشتیان باحضور زرتشتیان سراسر کشور و جهان در زیارتگاه پیر سبز چک چک واقع در شهرستان اردکان برگزار می شود .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا