دیروز در جلسه کمیته مبارزه با قاچاق کالا شهرستان اردکان که با ریاست فرماندارو با حضور اعضا در محل سالن شهید عباسی برگزار شد درخصوص 3دستور کار مهم بحث و تبادل نظر گردید.

یزدفردا "دیروز در جلسه کمیته مبارزه با قاچاق کالا شهرستان اردکان که با ریاست فرماندارو با حضور اعضا در محل سالن شهید عباسی برگزار شد درخصوص 3دستور کار مهم بحث و تبادل نظر گردید.

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری در این جلسه موضوع فروش لباس در منزل توسط عده ای که بدون مجوز اقدام به توزیع لباس و پوشاک بصورت خانگی می نمایند از طریق رییس اداره صنعت،معدن و تجارت مطرح شد ."بهجتی "گفت : بدلیل اینکه این مراکزفروش اجناس را با قیمت ارزانتری در اختیار مشتریان می گذارند از آنها استقبال می شود؛ البته روی کیفیت و سایر مسائل مربوط به فروش پوشاک هیچگونه نظارتی نیست که همین مسئله باعث اعتراض تعدادی از فروشندگان صنف پوشاک شده است .
    

     در این خصوص مقرر شد با همکاری دستگاه قضایی نسبت به شناسایی و جمع آوری این مراکز اقدام عاجل صورت پذیرد .

     رییس جهاد کشاورزی اردکان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند توزیع نهاده های خوراک دام نظیر سویا،ذرت وجو توسط شرکت تعاونی مرغداران و دامداران استان خواستار رعایت عدالت در ادامه روند توزیع گردید و افزود:بایستی این کار با هماهنگی و نظارت کامل اداره جهاد کشاورزی صورت گیرد که تاکنون دراین زمینه هماهنگی از سوی شرکتهای استان صورت نگرفته است .

     مقرر شد طی مکاتبه با مسئولین ذیربط در استان و پیگیری مجموعه جهاد استان و شهرستان نسبت به حل این مشکل اقدام لازم انجام شود .

     در ادامه رییس شبکه بهداشت و درمان اردکان در زمینه ابتلا به بیماری کشنده تب کریمه کنگوهشدار دادو گفت:این بیماری از طریق نوعی کنه دامی منتقل می شود که بسیار خطرناک می باشد .

     "دکتر پورهاشمی"افزود :ضمن اینکه لازم است از کشتارهای خانگی و همچنین خرید و فروش گوشت خانگی جلوگیری شود مردم باید توجه داشته باشند که عامل ناقل این بیماری با قراردادن گوشت به مدت 24ساعت در دمای معمولی یخچال از بین خواهد رفت.

     آخرین دستور کار این جلسه تذکر رییس اداره پخش فراوردهای نفتی اردکان درخصوص ممناعت از ذخیره سازی سوخت خصوصا توسط مراکز صنعتی و کوره ها بود.

     "فتاحی"در این زمینه تاکید کرد:با توجه به اینکه در آستانه مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها می باشیم هرگونه ذخیره سازی سوخت قاچاق محسوب می شود و با عاملین آن برخورد قانونی بعمل خواهد امد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا