یزدفردا:رئيس فراكسيون محيط زيست مجلس گفت كه قواي سه گانه بايد در تعامل با يكديگر سيطره تخريب كنندگان محيط زيست را از سر طبيعت بردارند.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني ايسنا، اظهار داشت: در كشور ما مسائل و معضلات زيادي در عرصه‌ي آلاينده‌ي زيست محيطي اعم از محيط زيست خشكي و دريايي وجود دارد، تالاب‌ها با چالش‌هاي زيادي روبروست و دفع زباله‌هاي بهداشتي معضلي است كه اگر راهكاري براي ما اتخاذ نشود به پديده‌ي مخرب زيست محيطي تبديل خواهد شد.

وي صيانت از گونه‌هاي نادر جانوري و گياهي در كشور، حفاظت از پارك‌هاي ملي و در اولويت قرار گرفتن ارزيابي زيست محيطي طرح‌ها و پروژه‌ها را از اولويت‌هاي محيط زيست عنوان كرد و افزود: طبيعت كشور ما بسيار شكننده است، آلودگي هوا به واسطه ريزگردها ، تردد وسايل نقليه و غبار ناشي از فعاليت غير فني كارخانه زندگي را بر شهرنشين‌ها تيره و تار كرده، با وجود همه‌ اين مشكلات هزينه‌هايي كه بايد صرف مقابله با اين پديده‌ها شود در سال به چند ده ميليارد مي‌رسد، پس بايد عقلانيتي حاكم شود.

نماينده‌ي مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد:‌مجلس جديد بايد به كمك دولت بشتابد دولت خود را ملزم به رعايت مسائل زيست محيطي كند و قواي سه گانه در تعامل با يكديگر سيطره تخريب كنندگان محيط زيست را از سر طبيعت بردارند.

تابش يادآور شد: جا دارد دولت لايحه‌ي جامع زيست محيطي را به مجلس بياورد و يا نمايندگان طرحي را در همين رابطه تنظيم كنند تا همه ملزم شويم حتي اگر در جايي به ضرر شخص خودمان يا حوزه‌ي انتخابيه‌مان باشد از پاكي طبيعت صيانت كنيم و دفع آلودگي‌هاي زيست محيطي را مقدم بر هر چيز بشماريم.

رئيس فراكسيون محيط زيست مجلس ادامه داد: به نظر مي‌رسد زنگ خطر طبيعت به صدا درآمد ه و اگر براي آن چاره انديشي نشود بايد با هزينه‌هاي كلان‌تري جبران مافات كرد چرا كه فرصت از دست رفته و سلامتي مردم به مخاطره افتاده است.

وي با اشاره به انتخاب اعضاي هيات رئيسه فراكسيون محيط زيست گفت: پيش بيني مي‌كنم با توجه به حضور موثر نمايندگان و تركيب خوب و تخصصي هيات رئيسه همه‌ي اعضاي فراكسيون كمك كار محيط زيست كشور باشند و اقداماتي را سامان دهند كه بتوانيم محيط زيست كشور را كه از بيماريهاي مزمن رنج مي‌برند نجات دهيم.

تابش در پايان گفت: اميدواريم بتوانيم در دوره‌ نهم مجلس گام‌هاي موثري در جهت صيانت از طبيعت غني كشورمان برداريم و اقدماتي را در مقابله با آلوده كننده‌هاي زيست محيطي بهتر از گذشته سامان دهيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا