یزدفردا :سرویس سیاسی "ابوالفضل محمدی:ماجرای استیضاح وزیر کار که از سال گذشته مطرح شده و با حاشیه های فراوانی که داشت از اواخرحیات مجلس هشتم، با انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی آغاز شد و اینک دوباره در مجلس نهم در حال تکرار شدن است.

یزدفردا :سرویس سیاسی "ابوالفضل محمدی:ماجرای استیضاح وزیر کار که از سال گذشته مطرح شده و با حاشیه های فراوانی که داشت از اواخرحیات مجلس هشتم، با انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی آغاز شد و اینک دوباره در مجلس نهم در حال تکرار شدن است.
البته مجلس نهمی ها هشدار داده بودند اگر مرتضوی برکنار نشود استیضاح وزیرکار را به عنوان نخستین کار خود رقم خواهند زد و حالا با جدیت بیشتری به دنبال استیضاح هستند.
این در حالی است که ، سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، متهم پرونده کهریزک، که به گفته مقامات قضایی هنوز پرونده اش بسته نشده است، همچنان بر صندلی ریاست بزرگترین سازمان اقتصادی کشور تکیه زده است.
دادستان سابق تهران که با حکم محمود احمدی نژاد بر این پست گمارده شد قول شرف داده بود تا استعفا بدهد و اکنون قول شرف خود مبنی بر استعفا را به طور کامل به دست فراموشی سپرده است.
همان قول معروفی که وزیر کار را از استیضاح نجات داد و روز استیضاح را برای وزیر کار شیرین کرد. همان قولی که چند روز پس از لغو استیضاح معلوم شد قول شرف نبوده و مرتضوی هم براین نکته که قول شرفی به کسی ندادم تاکید داشت. همان قولی که ثابت کرد دولتی ها نمی توانند به حرف و قول های خود پایبند باشند. قولی که نشان داد حداد عادل و توکلی هم چندان توانمندی ندارند و نمی توان به شیوه حکمیت معتقد بود. حکمیتی که از ابتدای تاریخ هم توزرد از آب درآمده است.
 البته رئیس دولت هم در همان روز استیضاح گفت که تعهدی برای برکناری و پذیرش استعفای مرتضوی ندارد و با این حرف خود نشان داد که مرتضوی همچنان ماندگار است و مجلس هشتمی ها رودست خورده اند.
اما در روزهای پایانی مجلس هشتم، راه یافتگان به مجلس نهم، در نامه ای خطاب به ملت در عوض بدقولی دولتی ها، قول دادند در صورت عدم برکناری مرتضوی و با توجه به پیگیری حکم غیر قانونی وی در دیوان عدالت اداری منتظر رسیدگی به این حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسیدن این پرونده استیضاح را در مجلس نهم به جریان خواهند انداخت.
بهارستانی ها که می خواهند نشان دهند بیش از دولتی ها به قول خود پایبندند تلاش های خود را برای استیضاح وزیرکار اغاز کرده اند.
در همین حال عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به طرح استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفته بود:‌اگر فقط يك روز هم از عمر دولت دهم باقي مانده باشد مجلس به وظيفه قانوني خود در خصوص استيضاح عمل خواهد كرد.
حسينعلي شهرياري نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به طرح استيضاح وزير كار در مجلس هشتم گفت: با توجه به نا تمام ماندن طرح استیضاح در روزهای پایانی مجلس هشتم‌ قطعأ مجلس نهم به وظيفه قانوني خود در خصوص استيضاح وزير كار عمل خواهد كرد و استيضاح اين وزير را کليد خواهد زد.
این در حالی است که حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری نیز خبر داده که رسیدگی به شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره انتصاب سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است و هنوز معلوم نیست بالاخره سرنوشت وزیر کار با استیضاح رقم خواهد خورد یا دیوان عدالت اداری دست به کار می شود و سعید مرتضوی را از پست خود برکنار می کند.
باید منتظر ماند و دید نتیجه این کش مکش میان دولت و مجلس به کجا خواهد رسید و آیا مجلس نهم در آغاز حیات خود اولین استیضاح را انجام خواهد داد یا خیر؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا