کارشناس فوتبال گفت: تيم ملي ايران در خط دفاع مشکل داشت و همچنين در خط هافبک نتوانستند به خوبي ميدان داري کنند.

مجيد نامجومطلق در گفت‌وگو با ايسنا، با تبريک پيروزي تيم ملي ايران در دقايق پاياني بازي برابر ازبکستان اظهار کرد: در اين بازي سه امتياز بسيار با ارزش را از ازبکستان گرفتيم اما نبايد زير سايه اين برد بخوابيم و بايد قبول کنيم که تيم ما خوب بازي نکرد. فکر مي کنم که نياز داريم براي بازي‌هاي آينده خودمان را تقويت کنيم در جريان بازي گردش توپمان خوب نبود. کار گروهي نداشتيم در خطوط دفاع و هافبک مشکلاتي داشتيم. هافبک‌هاي ما در ميدان‌داري عملکرد خوبي ارائه ندادند و همچنين در کناره ها هم بسيار مشکل داشتيم.

نامجومطلق ادامه داد:‌ استراتژي‌هاي ازبکستاني‌ها هم اين بود که از کناره استفاده کنند و اين مسئله مي طلبد که در اين بخش با تفکر بيشتري کار شود چرا که بازي‌هاي حساسي را پيش رو داريم و بايد نقاط ضعفمان را پوشش دهيم. در اين بخش هماهنگي وجود نداشت و روزنه‌اي ايجاد شده بود که باعث شدبازيکن طراح ازبکستان از کناره‌ها موقعيت سازي کند و اين مسئله زنگ خطري براي ما است تا بتوانيم کاستي‌هايمان را جبران کنيم.

وي در ادامه افزود: بايد بگويم که برد امروز را مديون رحمتي هستيم او موهبتي بود که در اختيار تيم ايران قرار داشت و بسيار خوب و باانگيزه کار کرد و موقعيت‌هاي خوبي را از تيم حريف گرفت که در نهايت منجر به پيروزي تيم ما شد.

نامجومطلق افزود: کي‌روش در اين بازي هوش مربيگري‌اش را نشان داد وبا تغيير سيستمي که انجام داد توانست روزنه‌ها را پوشش دهد اما اين مسئله کافي نبوده و براي بازي بزرگ نياز داريم در ساختار دفاعي‌مان تغييراتي را ايجاد کنيم و در خط هافبک شرايطي بوجود آوريم که موفق‌تر عمل کنيم و کمربند مياني محکمتري داشته باشيم زيرا که بازي‌هاي سخت زيادي را پيش رو داريم البته امروز مهره‌هايي مانند عقيلي و دژاگه که مي توانست تاثيرگذار باشند در اختيار نداشتيم. کيفيت بازي تيم ملي نشان داد براي بازي‌هاي سنگين‌تر نياز داريم که قوي‌تر عمل کنيم. تا به جام جهاني صعود کنيم اين سه امتياز ما را به جام جهاني نزديک کرد اما بايد با قدرت‌تر کار کنيم.

او همچنين در پاسخ به اين سوال که دليل اشکالات فني تيم ملي چه بوده و آيا ناهماهنگي بازيکنان جز عوامل بود يا خير گفت: قطعا تاثيرگذار بود کي‌روش بارها اعلام کرده بود که نياز دارد بازيکنان را در اختيار داشته باشند و به دليل بازي ليگ قهرمانان خيلي از بازيکنان در اختيار وي نبودند و ناهماهنگي‌‌هايي در بين بازيکنان ديده مي‌شد.

نامجومطلق درباره ترکيب تيم ملي گفت: در ابتداي بازي ترکيب تيم خوب نبوده و خود کي‌روش اين مسئله را فهميد و با تغييراتي که بوجود آورد رويه‌اي بهتري را ايجاد کند بازيکناني مانند عقيلي و دژاگه به اختيار مصدوميت‌هايي که داشتند نرسيدند اما فکر مي کنيم افرادي مثل خلعبتري در بازي بودند بهتر بود همچنين من هدف کي‌روش را از قرار دادن پژمان منتظري را در چپ را متوجه نشدم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا