کاپيتان اسبق تيم ملي ايران در خصوص برتري تيم کشورمان برابر ازبکستان در مرحله مقدماتي جام جهاني، گفت: ايران در حد و اندازه هاي يک تيم مدعي حاضر نشد و خوش شانسي موجبات رسيدن به اين پيروزي را فراهم کرد.

فرشاد پيوس در گفت وگو با ايرنا ضمن ابراز شادماني از برتري تيم ايران برابر ازبکستان، اظهار داشت: رسيدن به 3 امتياز براي تيم ايران بسيار خوب بود اما نبايد ضعف هاي بي شمار خود را در اين ديدار فراموش کنيم.

وي افزود: ازبکستان در نيمه نخست عملکرد بسيار خوبي داشت و با تحت فشار قراردادن خط دفاعي ايران به دنبال گلزني بود.

پيوس با تمجيد از سيدمهدي رحمتي اظهار داشت: اين دروازه بان برگ برنده تيم ايران در ديدار امروز بود و نشان داد شايستگي دريافت رقم هاي سنگين در ليگ برتر را دارد.

پيوس ادامه داد: متاسفانه ترکيب عجيبي که ''کارلوس کي روش'' در ابتداي بازي در نظر گرفته بود، شادابي را از تيم ايران گرفت و ما به راحتي توپ و ميدان را در اختيار حريف قرار داديم. اين امر باعث شد تا دقيقه 94 حتي يک فرصت خوب هم نداشته باشيم.

کاپيتان اسبق تيم ملي ايران خاطرنشان کرد: اما هرچه به دقايق پاياني نزديک شديم تعويض هاي خوبي در ترکيب تيم ايران انجام شد و در نهايت در دقيقه 94 که تمامي بازيکنان ازبکستان براي گلزني برروي دروازه ايران هجوم آورده بودند به گل دست يافتيم.

وي در مورد ضعف خط دفاعي تيم ايران گفت: نبود هادي عقيلي مشکل زيادي را ايجاد کرد و هرچند منتظري و حسيني نيز عملکرد بدي نداشتند اما غيبت مدافع اصلي تيم ملي باعث شد تا ازبکها فرصت هاي زيادي به دست آورند.

پيوس در پاسخ به اين سوال که آيا حضور ''علي کريمي'' در خط حمله تصميم درستي از سوي کي روش بود، گفت: اين تصميم باعث شد تا کريمي از بازي خارج شود و ما بازيکن تاثير گذار خود را در زمين محو ببينيم، ضمن اينکه اعتقاد داريم ''محمد ابراهيمي'' نيز نبايد از ابتدا به ميدان مي رفت.

وي با اشاره به اينکه هدف کادر فني ايران رسيدن به يک امتياز بود اظهار داشت: رسيدن به اين پيروزي باعث شد تا 30 درصد راه صعود را طي کنيم.

پيوس در پايان گفت: اميدوارم کي روش ضعف هاي تيم ملي را برطرف کرده تا بتوانيم در ديدارهاي آينده نيز با کسب نتايج خوب مسافر جام جهاني شويم.

گفتني است، تيم ملي فوتبال در جريان مرحله چهارم مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا با يک گل از سد ازبکستان گذشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا