کارشناس داوري کشورمان اعلام کرد تيم ازبکستان در دقيقه 74 دروازه ايران را باز کرده اما اشتباه کمک داور باعث مردود اعلام شدن اين گل شده است.

 هوشنگ نصيرزاده در گفتگو با مهر، در مورد عملکرد تيم داوري ديدار تيم‌هاي ملي ازبکستان و ايران در هفته نخست از مرحله چهارم و نهايي مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 برزيل گفت: قضاوت نيشيموراي ژاپني هيچوقت براي تيم ملي ايران شگون نداشت اما اين بار باعث پيروزي تيم ايران شد.

وي در مورد صحنه مشکوک دقيقه 74 اين بازي اظهار داشت: سرعت توپ در آن صحنه زياد بود، ضمن اينکه با خوش‌شانسي تيم ملي ايران چندين بازيکن فضاي ديد داور مسابقه را مسدود کرده بودند و در واقع اصلي‌ترين فردي که بايد گل شدن توپ را تشخيص مي‌داد، موفق نشد صحنه را ببيند.

کارشناس داوري کشورمان در اين خصوص افزود: سيدجلال حسيني درحاليکه در اين صحنه در قفس توري قرار گرفته و پاي چپش کاملا درون دروازه بود، شليک محکم بازيکن ازبکستاني را در شرايطي از دروازه بيرون کشيد که نه تنها تمام، بلکه بيشتر توپ وارد دروازه شد و در گل شدن اين توپ شکي وجود نداشت.

نصيرزاده در پايان گفت: اگر اين اشتباه داور را کنار بگذاريم، بايد بگويم داور ژاپني با خونسردي اين بازي را اداره کرد و به شخصه هيچ اشتباهي نداشت، گرچه کمک داور دومش اشتباهي فاحش داشت.

ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ازبکستان و ايران در هفته نخست از مرحله چهارم و نهايي مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل يکشنبه شب با پيروزي يک بر صفر تيم ملي کشورمان در ورزشگاه جار ازبکستان به پايان رسيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا