من از آن آخوند ها نیستم که در این جا بنشینم و تسبیح دست بگیرم! من پاپ نیستم که فقط روزهای یک شنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم. ۲۱(/۱/۴۳)

« الا ان اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون »

 بر اولیای خدا خوفی نیست و آنان غمگین و دلتنگ نیستند. چرا خائف و محزون باشند در حالی که همیشه خود را در حضور رب الارباب و خدای جهان می بیند. تاریخ زندگی مردان بزرگ الهی از پیامبران و ائمه معصومین پر است از بیان حوادثی که دلیل این واقعیت است. حوادث تاریخی حیات پیامبر  صلی الله علیه و آله و سلم  و امیر المؤمنین  علیه السلام  مخصوصاً در جنگ ها بیانگر روشنی است بر معنی جمله« ان الله معنا ».

 

 و ما در زمان خود دیدیم و یافتیم یک انسان تربیت یافته در مکتب « ان الله معنا » را لمس نموده و در برخورد با حوادث و مشکلات در طول حدود بیست سال مبارزه مانند کوه استوار استقامت داشته و ترس و خوف در زوایای دلش راه پیدا نکرده است و تجسم واقعی از آیه شریفه« الا بذکر الله تطمئن القلوب » است. این انسان موحد و مومن امام و رهبر کبیر امت اسلامی ( ایران) است که در سخت ترین شرایط تفاوتی درروحیه اش یافت نمی شود او با جرئت قسم یاد نمود و گفت:

 

 و الله خمینی نمی ترسد.

 

  در تمامی طول مبارزه امیدش به نصرت خدا و امدادهای غیبی است وایمان دارد به این نکته که : « و ما النصر الا من عند الله »

 

امام خمینی در مقاطع مختلف این نکته را فرموده وبه اثبات رسانده است. نمونه هایی از آن چنین است :

 

من از آن آخوند ها نیستم که در این جا بنشینم و تسبیح دست بگیرم! من پاپ نیستم که فقط روزهای یک شنبه مراسمی انجام  دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم. ۲۱(/۱/۴۳)

 

من از آدم هائی نیستم که اگر یک حکمی کردم بنشینم و چرت بزنم! من دنبالش راه می افتم. اگر خدای نخواسته یک وقتی دیدم  که مصلحت اسلام اقتضا می کند که حرفی بزنم، می زنم و دنبالش راه می افتم و بحمد الله تعالی از هیچ چیز نمی ترسم. و الله تاحالا نترسیده ام.( ٢ ذیحجه ١٣٨٢ ه. ق)

 

 من وظیفه می دانم که تذکر بدهم و تا آن اندازه که صدای من به شما می رسد فریاد کنم و تا اندازه ای که قلم من یاری می دهد   بنویسم و منتشر کنم، اگر آقایان هم صلاح دانستند و امت اسلامی را امت خودشان دانستند، آن ها هم انجام بدهند.(٢٨ ربیع الاول ١٣٩١ ه. ق)

  

 دوستان عزیزم خود را برای خدمت به اسلام و ملت محروم، مهیا کنید. کمر به خدمت بندگان خدا که خدمت به خدا است  ببندید. من با توفیق خداوند تعالی پس از چند روزی در خدمت شما خواهم بود و در پشت سر شما به سربازی خود، ادامه خواهم  داد. (۳۰/۱۰/۵۷)

 

من اکنون قلب خود را برای سر نیزه های مأمورین شما حاضر کردم ولی برای قبول زورگوئی ها و خضوع در مقابل جباری های شما حاضر نخواهم کرد. من به خواست خدا احکام خدا را در هر موقع مناسبی بیان خواهم کرد و تا قلم در دست دارم کارهای مخالف مصالح مملکت را بر ملا می کنم .( از تلگراف امام به علمای تهران  ١٣۴٢ )

 

 من هر چه بکنم و بر سر من هر چه بیاید، در مقابل شمایی که خون در راه آزادی و اسلام داده اید، خجلم. آن چه مرا در این  مکان رنج و دردآور دلخوش می کند، خدمت به شماست ( ۲۰/۷/۵۷)

 

 من با تمام قوا در خدمت شما هستم، من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است این چند روز آخر عمر را می  گذرانم و از ملت انتظار دارم که با تمام قوا از اسلام و جمهوری اسلامی پاسداری کنند ( ۱۲/۱/۵۸)

 

 به شما که با مبارزات خویش روی ابر قدرت ها و قدرت ها را سیاه کردید درود می فرستم و در مقابل صبر و استقامتتان خاضع و خاشعم. خمینی که آخرین روزهای عمرش را می گذراند تمام امیدش به شما مردم سلحشور ایران است.(۱/۱۱/۵۹)

 

 هیهات که خمینی در برابر تجاوز دیو سیرتان و مشرکان به حریم قرآن کریم و عترت رسول خدا و امت محمد و پیروان  ابراهیم حنیف ساکت و آرام بماند و یا نظاره گر صحنه های ذلت و حقارت مسلمانان باشد.

 

من خون و جان ناقابل خویش را برای ادای واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده نموده ام و در انتظار فوز عظیم شهادتم. قدرت ها و ابر قدرت ها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرکت و بت پرستی است ادامه می دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پا برهنه های مغضوب دیکتاتورها،خواب راحت را از دیدگان جهان خواران و سر سپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند سلب خواهد کرد. امروز خمینی آغوش و سینه خود را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشک های دشمنان باز کرده است و هم چون همه عاشقان شهادت برای درک شهادت روز شماری می کند. [ ٢]

 

 فرزندان انقلابیم، ای کسانی که لحظه ای حاضر نیستید که از غرور مقدستان دست بردارید شما بدانید که لحظه لحظه عمر من در راه عشق مقدس خدمت به شما می گذرد. ( پنجم ذو الحجه الحرام ١۴٠٨ )

 

 تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال ها بیفتد تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بی پناه را از بین  ببرند تا من زنده هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد. ( ١٣ اسفند ۶٧)

 

پاورقی :

 

 ١ ] . مجله پاسدار اسلام، اردیبهشت ١٣۶٢ ، نوشته حجت الاسلام و المسلمین طاهری خرم آبادی.

 . ٢ ] . منشور انقلاب، ذیحجه ١۴٠٧

 

 منبع : جلوه های حسینی در سیمای خمینی ، سید نعمت الله حسینی  ، صفحه ١٧١

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا