سرمربي و كارشناس فوتسال معتقد است علي صانعي براي هدايت تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا تجربه كافي نداشت.

حسين افضلي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در رابطه با باخت پنج بر چهار ايران برابر تايلند و عدم راهيابي به فينال جام ملت‌هاي آسيا، اظهار كرد: باخت ايران به تايلند اتفاق كوچكي نبود كه واقعا تاسف بار بود. ما در فوتسال روز دنيا اشتباه بزرگي مرتكب شديم، چرا كه برابر حريف حرفي براي گفتن نداشتيم.

وي ادامه داد: تايلند شناخت خوبي از تيم ايران داشت و ما آن‌ها را به خوبي آناليز نكرده بوديم. من در حدي نيستم كه مقصران را معرفي كنم ، اما در اين تيم از بالاترين نفر تا كوچك‌ترين‌شان مقصر بودند.

افضلي همچنين ضمن بيان اين مطلب كه ايران تا ديروز قهرمان بلامنازع آسيا بود، افزود: فوتسال ايران ديگر در جا مي‌زند و تيم‌هايي مثل تايلند يقه ايران را مي‌گيرند، ما به كره‌اي‌ها 14 گل زديم كه سال اول فعاليتشان در فوتسال بود. به هر حال مسئولان بايد كمك كنند و دست به دست هم دهند تا در آينده فاجعه بزرگ‌تري رخ ندهد. الان اعتبار فوتسال ايران با اين باخت زير سوال رفته است.

اين كارشناس فوتسال همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا علي صانعي شرايط سرمربي گري تيم ملي را در اين مقطع زماني داشت؟ توضيح داد: كسي كه مي‌خواهد در راس تيم ملي كار كند، بايد يكسري شرايط را داشته باشد و تجربه كار از رده‌هاي پايه تا جوانان و همچنين مربيگري در ليگ برتر را دارا باشد. من براي صانعي آرزوي موفقيت دارم، اما به اعتقادم او تجربه كافي براي جام ملت‌ها را نداشت. ما يك بار در گذشته توسط ژورانديرو جام را از دست داده بوديم، اما بعد از آن حسين شمس افتخارات خوبي را براي ايران به دست آورد و باز هم همان اتفاق سال 2006 اين بار با صانعي رخ داد.

افضلي ادامه داد: از نكات ديگري كه ضربه محكمي را به تيم ملي وارد كرد، حضور ژورانديرو كنار صانعي بود. تفكر هر مربي در بحث‌هاي فني متفاوت است. مگر يك بازيكن چقدر گنجايش دارد كه تمام تاكتيك‌ها را ياد بگيرد. در تيم ملي هر مربي تفكر خودش را داشت و هماهنگي وجود نداشت. اگر صانعي به تنهايي مديريت همه چيز را بر عهده داشت بهتر مي‌شد.

وي همچنين با اشاره به اين كه هنوز تفكر پنج سال پيش را در فوتسال داريم،‌ اذعان كرد: ما پيشرفتي نداشتيم. ما يك زماني مي‌گفتيم كه تا كي بايد به برزيل ببازيم، اما الان بايد آرزو كنيم كه تايلند و كره را ببريم. من قبل از شروع بازي‌ها به تعدادي از بازيكنان تيم ملي هشدار دادم كه تايلند پيشرفت كرده است. بازيكن شماره 9 تايلند كه در پرسپوليس بازي مي‌كرد يقه ستاره‌هاي ايران را گرفت. من بازي ايران و تايلند را ديدم دلم به درد آمد، چون با اين بازي اعتبار فوتسال ايران زير سوال رفت. اين نتيجه‌ جلوي چشمان ميليون‌ها هوادار عاشق فوتسال رقم خورد. مردم دلشان به فوتسال خوش بود. بايد بعد از اين اتفاق كارشناسي كنيم، در غير اين صورت از مرحله گروهي جام جهاني هم بالا نخواهيم رفت. تيم ملي دو هفته‌ قبل از جام ملت‌ها هم به روماني باخته و با ژاپن مساوي كرده بود، اما هيچ كس اين زنگ خطرها را جدي نگرفت. همچنين حاشيه‌هاي تيم نيز به فوتسال ايران ضربه زد. به نظرم غرض ورزي‌ها هم به تيم ملي ضربه زد.

كارشناس فوتسال در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه آيا سرمربي تيم ملي به درستي دست به جوانگرايي زد؟ تاكيد كرد: جواگرايي زمان مي‌خواهد. اگر در فوتسال از بازيكن جوان استفاده كني ضربه مي‌خوري. چون فوتسال در كل پنج بازيكن دارد، اما اگر در فوتبال چند بازيكن جوان هم اضافه كني، 11 بازيكن وجود دارد و بقيه نقاط ضعف را پوشش مي‌دهند.

افضلي در پايان نيز درباره شرايط كاري خودش براي فصل آينده ليگ برتر، بيان كرد: فعلا به باشگاه فولاد ماهان برنامه داده‌ام و هفته‌ آينده سرمربي فصل جديد معرفي مي‌شود. چند سال است كه در ماهانم و از زمان پايه گذاري اين تيم، در آن حضور داشتم. قهرماني آسيا و ايران را با ماهان به دست آورده‌ام و روزهاي خوب و خوشي را تجربه كرده‌ام. اگر در ماهان باشم با جان و دل تلاش مي‌كنم و اگر هم نشد براي اين تيم آرزوي موفقيت مي‌كنم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا