اگر فوتبال حرفه ای باشد، در هیچ جای دنیا دکان هایی مثل سقف قرارداد، گلر خارجی و... به وجود نمی‌آید. وقتی فوتبال دست کسانی افتاد که فوتبال را یاد ندارند، چنین قوانین و اظهارنظرهایی راشاهد هستیم. ا

اکثراظهارنظرهای 4سال گذشته غیرکارشناسی بوده و هر روز اظهارنظرهای جدیدتری را می شنویم. وقتی دولت می خواهد صاحب فوتبال باشد، آش همین آش و کاسه همین کاسه است و شاهد یک سریال تکراری هستیم. از سالی که دولت به فوتبال ورود کرد، بالغ بر 3 تریلیارد تومان هزینه این رشته کرده که این پول باید برای مسائل فیزیکی فوتبال یعنی ساخت استادیوم می شدند نه مسائل تکنیکی که به بازیکنان 800 میلیون یا یک میلیارد تومان برای یک فصل پول دهند.

باشگاهها باید استادیوم و امکانات داشته باشند اما باشگاههای بزرگ ما فاقد چنین امکاناتی هستند. نمی دانم دولت چه هدفی از کمک به فوتبال دارد؟دولت به روزمرگی افتاده یعنی به فوتبال کمک می کند تا یک سری در تبریز،خراسان، فارس و تهران مشغول فوتبال باشند. چرا این پولها را دولت هزینه دلال و بازیکن می‌کند؟بازیکنی که امروز در فوتبال ما 800 ملیون می گیرد، نباید بیشتر از 80 ملیون بگیرد.

امروز یکی از افراد فدراسیون فوتبال که اصلا کارشناس نیست اعلام کرده مدیران متخلفی که سقف قرارداد را رعایت نکنند به سازمان بازرسی کل کشور معرفی می کنیم. تخلف را خود شما به وجود می آورید و ریشه اصلی تخلف خود این آقایان با قانون های من درآوردی که وضع می کنند هستند.

دولت یک بار برای همیشه باید باشگاهها را در اختیار خودشان بگذارد.دولت باید به باشگاهها کمک کند و منکر این مساله نیستم.دولت باید وام های کلان با بهره کم به باشگاهها بدهد تا برای ساختن استادیوم هزینه کنند نه اینکه بازیکنان 80 ملیونی را 800 ملیون بخرند.ببینید ترکیه در این سالها چه راهی را رفته که در فوتبال اروپا مدعی شده است.ما هنوز در قطروبحرین مانده ایم وباعمانواردن که بازی می کنیم دلمان میلرزد چون سازمان نداریم،مدیریت واحد فوتبال نداریم وباشگاهها جدااز فدراسیون عمل می کنند.

چرا تمام متخصصان فوتبال کنار هستند وافراد غیرمتخصص سرکارهستند؟ حضورچنین افراد غیر متخصصی باعث به وجود آمدن چنین مجمع وهیات رئیسه ای می شود و ازبین آنها چنین رئیسی در فدراسیون فوتبال انتخاب می شود. درست کردن چنین مجمعی در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.
    
       

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا