یزدفردا:رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان صدوق از امضا تفاهم نامه همکاری این مرکز با هیئت سوار کاری استان در ارتباط با آموزش رشته پرورش اسب خبر داد .

 مجید فصاحت بیان کرد : با توجه به این که شهرستان صدوق یکی از قطب های پرورش اسب اصیل کشور و دارای چندین باشگاه مجهز سوارکاری و پرورش اسب است تفاهم نامه ای در خصوص آموزش رشته پرورش اسب برای جوانان این شهرستان با هیئت سوار کاری استان منعقد گردید .

وی ابراز کرد : انعقاد این تفاهم نامه به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص و در جهت ارتقاء آموزش های علمی و عملی و رونق بخشیدن به حضور جوانان در امر آموزش بوده است .

 رئیس مرکز اموزش فنی و حرفه ای صدوق اطلاع رسانی و نیاز سنجی در خصوص دوره های مهارتی مورد نیاز و اعلام کتبی به مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان و همکاری در جهت آماده سازی کارآموزان برگزیده به منظور شرکت در مسابقات ملی مهارت استانی را از تعهدات هیئت سوار کاری استان در این تفاهم نامه اعلام کرد .

فصاحت خاطر نشان کرد : مرکز آموزش فنی و حرفه ای صدوق نیز در این تفاهم نامه متعهد به برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز پرسنل و اعضای آن مجموعه با توجه به نیاز سنجی اعلام شده در قالب استاندارد کامل و یا پاره استاندارد ، برگزاری آزمون پایان دوره مطابق دستور العمل ارزشیابی جهت شرکت کنندگان در دوره و صدور گواهینامه مهارت برای قبول شدگان شده است .

وی تدوین استانداردهای جدید مهارت های پیشرفته با مشارکت پرسنل و کارشناسان هیئت سوارکاری استان ، استفاده از ظرفیت منابع انسانی موجود در دو بخش جهت آموزش در کارگاه های طرفین و تبادل مربی را سایر محورهای همکاری این دو نهاد خواند .

فصاحت در ادامه عنوان کرد : یکی از رسات های مهم مراکز آموزش فنی و  حرفه ای تربیت نیروی انسانی ماهر است که پس از طی دوره آموزشی در بخش های مختلف صنعتی ، کشاورزی ، معدنی ، فنی ، اجرایی و خدمات مؤثر گردند .

وی اضافه کرد : با توجه به تغییرات سریع تکنولوژی و توسعه روش های نوین مهارتی به منظور ارتقاء توان علمی و مهارتی کارآموزان ، آموزش های فنی و حرفه ای می تواند بخشی از نیاز را براورده سازد و از این طریق گامی در جهت رفع مشکلات محرومین و کاهش فقر علمی – مهارتی و شغلی آنان بردارد . 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا