معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استاندار يزدگفت: در سال جاری يك هزار نفر در استان يزد جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند كه اين سهميه در كليه شهرستان‌های استان به‌ويژه مناطق محروم توزيع می‌شود.

اعظم السادات میرجلیلی _ خبرنگار یزدفردا، عباسعلی رضائی، معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استاندار يزد 8 خردادماه در معیت مديران اجرايی دستگاه‌های مرتبط با توسعه مديريت و منابع انسانی استانداری يزد در جمع اصحاب رسانه استان يزد افزود: در سال جاری يك هزار نفر در استان يزد جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند كه اين سهميه در كليه شهرستان‌های استان به‌ويژه مناطق محروم توزيع می‌شود.

وی ادامه داد: اولين مرحله از استخدام‌های سال جاری استان يزد که از سوم خردادماه آغاز شده و تا سيزدهم خرداد ادامه دارد و 151 نفر استخدام خواهند شد.

رضایی اظهار کرد: در مرحله اول 94 نفر نيز از سهميه بنياد شهيد جذب می‌شوند و آگهی استخدام مابقی سهيمه يك هزار نفری استان نيز در نيمه اول سال جای منتشر می‌شود.

 وی با اشاره به برگزاری آزمون تبديل وضعيت نيروهای قراردادی دستگاه‌های اجرائی در ارديبهشت امسال اظهار کرد: يكهزار و 160 نفر برای تصدی 667 پست سازمانی با هم به رقابت پرداختند كه نتايج اين آزمون در اواسط خردادماه اعلام می‌شود.

 معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استاندار يزد در ادامه گفت: 96 دستگاه اجرايی در سطح استان يزد وجود دارد كه 31 هزار و 600 نفر مرد يعنی 66 درصد و 16 هزار و 44 نفر يعنی 34 درصد زن مشغول به كار هستند.

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استاندار يزد در پایان گفت: طی سه سال گذشته 280 پروژه با اعتبار 9 میلیارد تومان در بحث IT و دولت الکترونیک در استان هزینه شده است.

حبیب زارع، رئيس بنياد نخبگان استان يزد نیز در این نشست در خصوص حمایت از نخبگان قرآنی گفت: در زمينه نخبگان قرآنی با توجه به اينكه مسئوليت احراز نخبگی اين عزيزان به عهده استان قم است سعی شده با تعامل و همكاری با بنياد نخبگان قم نخبگان قرآنی يزد شناسايی و از حمايت بنياد ملی نخبگان بهره‌مند شوند.

 وی ادامه داد: برگزيدگان مسابقات قرآن كه دارای تأييديه از سازمان اوقاف در سطح كشوری هستند دارای شرايط اوليه احراز نخبگی هستند.

 زارع در ادامه گفت: گسترش جامعه نخبگان استان و گسترش اقدامات تجاری سازی طرح دانش بنيان از برنامه‌های سال جاری است كه در بنياد پيگيری خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 438 نفر از نخبگان تحت پوشش اين بنياد هستند افزود: 120 طرح دانش بنيان در مجموعه بنياد نخبگان يزد شناسايی و گردآوری شده و اطلاعات درباره آن تدوين شده كه از اين تعداد 46 طرح در كارگروه‌های علمی بنياد مورد ارزيابی قرار گرفته است كه 35 طرح تصويب نهايی را طی كرده‌اند و 25 طرح به بانك‌های استان جهت دريافت تسهيلات معرفی شده‌اند.

 رئیس بنیاد نخبگان استان یزد خاطرنشان كرد: پيش‌بينی می‌شود امسال به 200 طرح دانش بنيان تسهيلات داده شود.

 مهدی مقوم، مديرعامل شركت مخابرات استان يزد نيز در اين نشست گفت: در حوزه تلفن ثابت بيش از 584 هزار شماره منصوبه در 171 مركز، 477 هزار و 900 شماره با ضريب نفوذ 4/43 درصد مشغول به كار است.

 مقوم در پايان گفت: از ابتدای سال 90 تا هفته ی ارتباطات سال جاری، 383 پروژه مخابراتی با سرمايه‌گذاری بالغ بر 295 ميليارد ريال به بهره برداری رسيده است.

 امراللهی، مسئول پارك علم و فناوری استان يزد نیز گفت: 220 شركت در مركز فناوری اين پارك مستقر هستند و 600 نفر در واحدهای مرتبط با آن انجام وظيفه می‌نمايند.

 وی افزود: پارك با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌محور از طريق حمايت از شركت‌های فناور تاسيس شده و با ايجاد محيطی مناسب و زيرساخت‌های لازم امكان استقرا و فعاليت آنها را فراهم نموده است.

 وی ادامه داد: در آينده نزديك در همه شهرستان‌های استان نمايندگی اين پارك راه‌اندازی خواهد شد.

 محمدحسين عطارزاده، مدیرکل پست استان یزد نیز گفت: اداره پست با توجه به تغيير نام به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در راستای تحقق دولت الكترونيك گام بر می‌دارد كه راه‌اندازی دفاتر IT در شهر و روستا مصداق اين ادعاست.

 وی افزود: در شهر يزد 100 نفر و در هر شهرستان 5 نفر برای خدمت‌رسانی در امر توزيع فعاليت دارند و رويكرد اين اداره در سال جديد نيز سوق دادن مردم به خدمات الكترونيكی است.

 سيد عبدالمجيد قائم محمدی، مشاور استاندار و رئيس روبط عمومی استانداری یزد نيز در اين نشست گفت: فعالان رسانه‌ها نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم از خدمات و فعاليت‌های انجام شده توسط دستگاه‌ها و نهادها دارند.

 وی افزود: در استان يزد تعامل بسيار خوبی بين رسانه‌ها و استانداری يزد وجود دارد و به گواه خود اصحاب رسانه اقدامات خوبی در راستای اطلاع‌رسانی بيشتر به مردم انجام شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا