یزدفردا " تعدادی از ادوات بازی مربوط به 5 شهربازی واقع در شهرستانهای استان اصفهان  پس از بازرسی فنی ، به دلیل عدئم انطباق با استاندارد های لازم  پلمپ گردیدند .

مدیر كل استاندارد استان اصفهان با بیان این مطلب افزود : با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و ازدیاد متقاضیان استفاده از این مجموعه های تفریحی ، بازرسی های فنی و تخصصی از شهربازی های استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است . اصغر صالح زاده افزود : قطعاً درخصوص بخشی از وسایل بازی و تفریحی غیر استاندارد شهر بازی ها ، زمین های بازی و پارکهای بادی استان اصفهان ، که با استانداردهای ملی و اصول ایمنی مغایرت داشته باشند ، در صورت عدم اعمال تعمیرات و اصلاحت لازم ، اقدامات قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت .
وی افزود: در ابتدای هفته جاری ، سینمار آموزشی مفید و کاملاً کاربردی در خصوص آشنایی با الزامات استاندارد شهربازی ها و آموزش اپراتوری متصدیان و بهره برداران این مجموعه های تفریحی توسط اداره کل استاندارد استان اصفهان برگذار شد که تعداد زیادی از نمایندگان متولیان امر تفریح و سرگرمی شهروندان اصفهانی ، طراحان ، سازندگان ، مالکان و بهره برداران شهربازی های استان حضور داشتند و با مفاد آموزشی مطرح شده آشنا شدند و در پایان نیز نسخه ای از کلیه استاندارد های تدوین شده و قوانین لازم الاجرا در این خصوص ، در اختیارشان قرار گرفت .
مهندس صالح زاده درباره مجموعه های تفریحی و شهربازی هایی که برخی از دستگاه های بازی آنان غیر استاندارد و دارای نقص می باشد گفت : اخطار های لازم برای تعمیر و اصلاح آنها به مالکان و بهربرداران مربوطه داده شده است که عموماً در حال رفع نقص هستند .
مدیر کل استاندارد استان اصفهان در خصوص شهربازی های شهرستان های اطراف اصفهان که اخیراً پلمپ گردیده اند افزود : وسایل مذکور با استاندارد های ملی مغایر بوده اند كه ضمن پلمپ آنها ، مراتب طی اخطار به مالکان و بهربرداران آنها گزارش شده است.
وی در پایان خطاب به مسئولین ذی ربط و متولیان امر تفریح در استان ، متذكر شد : یكی از عوامل پیشرفت كشورهای توسعه یافته همكاری و تعامل مثبت دستگاه ها با یكدیگر و رابطه تنگاتنگ مردم با دستگاه ها و مطالبه از آنان می باشد ؛ لذا در این راستا از شهرداری ها ، مالکین بخش خصوصی و دولتی و بهره بردارن مجموعه های تفریحی خواستاریم ، پیش از افتتاح یا آغاز بهره برداری از هر گونه مجموعه تفریحی و شهربازی ، ضمن اطلاع موضوع به این اداره کل ، از پتانسیل و تخصص کارشناسان استاندارد استفاده نمایند تا با تلاش آنان و همکاری صمیمانه اداره کل استاندارد استان استان اصفهان ، سلامتی و رفاه شهروندان عزیزمان در هنگام استفاده از این وسایل تامین گردد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا