بافق"علی حسن پور خبرنگاریزدفردا :فرماندار بافق دستاورد سفرهای استانی دور اول تا سوم  هیات دولت را جهت توسعه و آبادانی این شهرستان 197 مصوبه با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

" حسین ندافیان" در گفتگو با خبرنگار ما پيرامون مصوبات سفرهاي رياست جمهوري در خصوص شهرستان بافق، افزود: در دوراول سفر ریاست جمهوری به استان یزد 69 مصوبه با اعتباری افزون بر 464   میلیارد و 852 میلیون ریال تصویب شد که تاکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار بافق تصریح کرد: این مصوبات عمدتا در ارتباط با توسعه بخش کشاورزی ، منابع طبیعی ، تسریع در راه اندازی فولاد بافق ،برق، آبرسانی  راه ، گاز رسانی ، راه آهن ، مخابرات ، گمرک ، محیط زیست ، فضاهای فرهنگی و ورزشی، ساخت واحدهای مسکونی معلولین، بیمه روستایی و ... بوده است.

وی از تصویب 54 طرح وپروژه در دور دوم سفر استانی هیات دولت در ارتباط با شهرستان بافق خبر داد و گفت: نصب سیستمهای ICT  روستایی ،تجهیز اورژانس بین راهی ، راه اندازی بخش CCU  و  ICU بیمارستان ولی عصر)عج) ، احداث چهار واحد مسکونی پزشکان، اختصاص اعتبار برای افزایش سرمایه در گردش تعاونی ها، ساماندهی گلزارشهداء ، علوم وتحقیقات ، آبخیز داری و دهها طرح و پروژه دیگر ارمغان این دوره از سفر استانی دولت برای شهرستان بافق بود.

فرماندار بافق خاطر نشان کرد:  مصوبات دور دوم  با اعتباری بالغ بر 284  میلیارد و 549 میلیون ریال و 54 درصد پیشرفت فیزیکی در این شهرستان در حال اجرا و پیگیری است.

ندافیان، دستاورد سفر سوم را نیز 73 مصوبه عنوان کرد و افزود: تا کنون 35 درصد از مصوبات این دوره که عمدتا در حوزه دین و فرهنگ ، فضای تفریحی و تجهیزات بیمارستانی  و غیره بود در بافق اجرایی شده است.

وی اعتبار طرحها وپروژه های مصوب در دور سوم سفر هیات دولت را بالغ بر 490 میلیارد و 759 میلیون ریال عنوان کرد.

فرماندار بافق شروع عملیات طرح گاز رسانی ، دو بانده شدن جاده یزد – بافق با پیشرفت فیزیکی 60 درصد ، ساخت ایستگاه راه آهن مبارکه ، و تاسیس گمرک  بافق را از مهمترین دستاورد سفرهای استانی هیات دولت برای این شهرستان برشمرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرحها و پروژه های مصوب تا به حال زمینه اشتغال بیش از 4 هزار نفر را به طور مستقیم وغیر مستقم  فراهم کرده است افزود: با اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی هیات دولت، تحولی عظیم در راستای توسعه ، عمران و آبادانی بافق به وجود آمده و جمعیت 42 هزار نفری این شهرستان از برکات ومزایای آنها بهره مند هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا