بافق :علی حسن پور خبرنگاریزدفردا :، دومین همایش تقدیر و تشکر از اساتید و کادر حوزه های علمیه در دفتر نماینده ولی فقیه آیت الله ناصری برگزار شد . در این همایش که با حضور تمامی مدیران ، موسسین و اساتید حوزه های علمیه برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین محمدی هنزائی مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان یزد در ابتدا ضمن معرفی حوزه های دایر در شهرستان و ساختمان های در حال احداث ، به رشد چشمگیر فعالیتهای حوزه های علمیه خواهران درچند سال اخیر اشاره کرد و با بیان مشکلات موجود در حوزه های علمیه ادامه داد : حوزه های علمیه علاوه بر تلاش تمام دست اندرکاران ، کمک های نقدی و غیر نقدی بیشتری را برای پیشبرد اهداف خود می طلبد .

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهراء(س) بافق در طی این همایش که ائمه جماعت اکثر شهرستان ها حضور داشتند آیت الله ناصری گفت : هم اکنون جامعه بیش از پیش به نقش پررنگ طلاب بخصوص در میان جوانان نیازمند است و امر عفاف و حجاب مسئله ای است که بیش از هر چه چیز دیگر جامعه و بخصوص جوانان ما باید توجه بیشتری به آن داشته باشند. نماينده ولي فقيه در استان ضمن اشاره به مقام والای اساتید و کادر حوزه های علمیه بیان کرد: اگر هر طلبه بتواند به گونه ای مناسب نقش خود را در برابر همسالان خود ایفا کند جامعه ای سالم خواهیم داشت.

وي گفت: با توجه به کلیدی بودن نقش طلاب ، حضور هر چه بیشتر آنها بالأخص در امر تبلیغ تأثیر بسزایی در آینده کشور خواهد داشت و ضمن معرفی جایگاه رفیع حوزه های علمیه از مسئولین خواست تا در شناساندن هر چه بیشتر حوزه علمیه به عموم مردم و بخصوص جوانان تمام تلاش خود را به کار گیرند .

در پایان همایش از کلیه مدیران و اساتید و کادر تقدیر شد و مدیر حوزه علمیه الزهراء(س) شهرستان بافق به عنوان مدیر نمونه استانی معرفی شد . دست افشان مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق علت موفقیت خود را چنین بیان کرد :

-ارتقاء سطح علمی ، فرهنگی، پژوهشی حوزه علمیه الزهراء(س) نسبت به سایر حوزه های استان در مدتی کمتر از یک سال .

-کسب رتبه سومی کشور در پژوهش .

- کسب رتبه اول استانی و جزء سه رتبه اول کشوری در زمینه پذیرش طلبه ، در پذیرش سال 91 که بیش از 120 نفر برای پذیرش در حوزه ثبت نام کردند

- از نظر علمی حوزه علمیه الزهراء(س) تنها مدرسه ای است که از لحاظ اساتید مجرب خود کفا بوده و اساتید این حوزه، دارای مدرک سطح 3 حوزه و کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه و دارای مجوز از مرکز مدیریت قم می باشند .

- در زمینه آموزش از جمله مدارسی می باشد که دارای معدل 20 در بین دانش پژوهان می باشد .

- از نظر معاونت فرهنگی نیز می توان به فعالیتهایی از جمله موارد ذیل اشاره کرد : تهیه بروشور ، وِیژه نامه ، برگزاری کلاسهای اخلاق در سطح شهرستان با حضور اساتید اخلاق از قم ، برگزاری کلاسهای وبلاگ نویسی برای تمامی طلاب و اساتید حوزه ، برگزار کلاسهای تربیت مبلغ ، ایجاد کانون دانش آموختگان و فراخوان کلیه فارغ التحصیلان حوزه ، فراخوان مقاله در بین طلاب که دراین فراخوان طلاب مقالات علمی خود را ارائه کردند و ...

- از نظر اجرایی : پروژه ساختمان در حال احداث حوزه واقع جنب دانشگاه پیام نور بافق علیرغم راکد ماندن این پروژه طی چند سال هم اکنون و در کمتر از 6 ماه پیشرفت قابل توجهی کرده و در حال تکمیل بوده و تا مهر ماه 1391 تحویل داده خواهد شد .

شایان ذکر است که حوزه علمیه الزهراء(س) شهرستان بافق هم اکنون با بیش از 70نفر دانش پژوه مشغول به فعالیت می باشد که انشاء الله برای نیمسال اول 92-91 به این تعداد افزوده خواهد شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا