وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از کشتی گیران راه یافته به المپیک گفت: سربلندی ایران اسلامی بزرگترین افتخار و شادل کردن دل مردم بهترین پاداش برای ورزشکاران است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دکتر عباسی در مراسم تجلیل از کشتی گیران راه یافته به المپیک لندن که امشب در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: بدون شک توفیقات بزرگ زمانی نصیب انسان می شود که صادق باشد و با اتکا به خداوند متعال برای رسیدن به کمال تلاش کند.

دکتر عباسی ادامه داد: سلامت در دو بعد جسم و روح از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به این نکته مهم و اساسی توجه داشته باشیم که سلامت همزمان جسم و روح زمینه کسب موفقیت و افتخار آفرینی ها را فراهم می کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت روح پهلوانی در ورزش افزود: بزرگانی چون پوریای ولی و تختی بواسطه مرام پهلوانی و بزرگمنشی ای که داشتند جاودانه ماندند و همچنان به نیکی از آن ها یاد می شود.

دکتر عباسی اظهار داشت: خوشبختانه جوانان ورزشکار ما در فضایی استشمام می کنند که آمیخته به فرهنگ اسلامی است. باید افتخار کنیم که سر در خانه ها و زورخانه های ما به نام مولای متقیان حضرت علی (ع) مزین شده است و امیدواریم که به بهترین نحو ممکن از این الگوی بزرگ معرفتی و مذهبی درس بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به اهمیت بحث المپیک و افتخار آفرینی در این رقابت ها گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا نام ایران اسلامی در بزرگترین رویداد ورزشی جهان مطرح شود و پرچم سه رنگ مقدس کشورمان به اهتزاز در بیاید. چراکه هیچ پاداش و افتخاری ارزشمندتر از سربلندی کشور و هیچ پاداشی ارزشمندتر از شاد کردن دل مردم ایران نیست.

دکتر عباسی ادامه داد:همواره پشتیبان و حامی ورزشکاران کشورمان هستیم و در زمان باقیمانده تا رقابت های المپیک نهایت تلاشمان را انجام خواهیم داد تا بهترین شرایط و امکانات برای ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی فراهم شود.

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم، سفر به ترکیه و بازدید از اردوی تیم ملی فوتبال را تایید کرد و گفت: با توجه به موقعیت حساس تیم ملی فوتبال و بازی مهمی که با ازبکستان در پیش داریم و برای روحیه دادن به ملی پوشان و کادر فنی به ترکیه سفر خواهیم کرد تا ضمن دیدار با اعضای تیم، از نزدیک شاهد تمرینات و وضعیت تیم باشیم.

گفنتنی است در این مراسم از کشتی گیرانی که جواز حضور در المپیک را کسب کرده اند با اهدای سکه های بهار آزدای تجلیل به عمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا