یزدفردا : اولين نشست آسيب شناسي حوزه نخبگان به همت بنياد نخبگان و حضور دكتر زارع رئيس بنياد وفتاحي معاونت و مخترعين خوارزمي برگزار شد.
دكتر زارع در خصوص ضرورت اين نشست اظهار كرد: برگزاري اين نشستها باعث مي شود تا بستري فراهم شود كه نخبگان بتوانند دغدغه هاي خود را مطرح كنند و بنياد از پتانسيل اين ايده ها در جهت اصلاح و سوگيري هاي متناسب در برنامه ها وحتي آيين نامه ها استفاده كند .
وي با اشاره به بحثهاي مطرح شده در نشست عنوان كرد: بحث اعطاي تسهيلات بانكي سهل الوصول ،نحوه فرآيند اجرايي تسهيلات نظام وظيفه وتعديل معدل ،وام مسكن،عدم حضور فعال نخبگان در دستگاههاي اجرايي و همچنين نبود مكاني مناسب و در خور براي هم انديشي نخبگان از مشكلاتي بود كه نخبگان در جلسه بيان كردند.
فتاحي معاونت بنياد نيز با اشاره به اينكه به دانش فني نخبگان اعتماد شده، اضافه كرد:ما بايد به صلاحيت مديريتي اجرايي نخبگان هم اعتماد كنيم كه بر اين اساس قرار شد نخبگان انجمني تشكيل دهند تا با هماهنگي بنياد در هر حوزه، نماينده اي به كميسيونهاي مجلس معرفي كنند تا نخبگان هم بتوانند در مديريت اجرايي تجربه اي داشته باشند.
دكتر زارع تصريح كرد: همچنين تصميم گرفته شد تا نخبگان به صورت ماهيانه جلسه اي داشته باشند تا ضمن گردهمايي،هم انديشي لازم در خصوص مباحث نخبگان انجام پذيرد كه بوستان نخبگان براي اين امر در نظر گرفته شد.
برگزاري "همايش ماندن يا رفتن"،ساز وكار انجام تسهيلات نظام وظيفه براي نخبگان با انجام يك طرح پژوهشي وتحقيقاتي براي ارگان هاي ذيصلاح و استفاده از دانش فني نخبگان از ديگر راهكارهاي مطرح شده در جلسه بود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا