سید مهدی ثمره هاشمی در سومین گردهمایی مسئولین امور فرهنگی و دینی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور گفت : اگر چه کار فرهنگی متولیان مخصوص خود همچون وزارت ارشاد ، صدا و سیما و ... دارد ولی اگر بخواهیم یک کار فرهنگی تاثیر گذار باشد باید در امور فرهنگی خلاقیت و ابتکار عمل نشان دهیم.

خبرنگاریزدفردا :سید مهدی ثمره هاشمی در سومین گردهمایی مسئولین امور فرهنگی و دینی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور گفت : اگر چه کار فرهنگی متولیان مخصوص خود همچون وزارت ارشاد ، صدا و سیما و ... دارد ولی اگر بخواهیم یک کار فرهنگی تاثیر گذار باشد باید در امور فرهنگی خلاقیت و ابتکار عمل نشان دهیم.

مشاور وزیر نیرو با اشاره به اینکه با ابتکارات و کارهای خلاقانه بهتر می توان در دل مردم نفوذ کرد اظهار داشت: جامعه ما از طبقات مختلف سنی تشکیل شده است که هرکدام از این طبقات در فضا و شرایط خاص خود رشد یافته اند که برای اینکه بتوانیم بر روی آتها تاثیر گذار باشیم باید آن شرایط و فضا ها را شناخت و متناسب با آن شرایط و فضاها طرح ها و امور فرهنگی را اجرا کرد.

رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد : اقدامات اولویت دار فرهنگی ما شامل نماز ، امر به معروف و نهی از منکر ، عفاف و حجاب و شعارهای مد نظر رهبر معظم انقلاب است و نباید این تصور ایجاد شود که امر به معروف و نهی از منکر مختص به حجاب است بلکه در امور اداری نیز امر به معروف و نهی از منکر داریم که شامل امر به مسئولیت پذیری و نهی از اسراف در بیت المال است .

در این مراسم همچنین قاسمی پور افشار معاون وزیر نیرو با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر افزود : کمترین وظیفه ما انتقال دیده ها و شنیده های زمان جنگ و دفاع مقدس ، ایثارگری و جانفشانی رزمندگان و شهدا به آیندگان است و اگر این کمترین کار را انجام ندهیم در پیشگاه خداوند ، امام زمان (عج) و شهدای والامقام باید پاسخگو باشیم.  

درادامه این گردهمایی محمد رضا فلاح زاده استاندار یزد با اشاره به  اینکه فرهنگ جهاد و شهادت ما برگرفته از فرهنگ پیامبر اسلام (ص) ، انبیاءالهی و سید الشهدا است اضافه کرد : در زمان جنگ و دفاع مقدس توانسته بودیم تمام توجه و نگاه های مردم را به خط مقدم جبهه و جنگ علیه دشمن جلب کنیم ولی متاسفانه امروزه هنوز موفق نشدیم توجه مردم را به خط مقدم جبهه فرهنگی جلب کنیم.

پس از مراسم سخنرانی حضار به منظور ادای احترام به مقام سومین شهید محراب و برگزاری نماز جماعت در مسجد روضه محمدیه حضور یافتند.

شایان ذکر است این گردهمایی با حضور شخصیت هایی همچون سید مهدی ثمره هاشمی مشاور وزیر نیرو ، قاسمی پور افشار معاون وزیر نیرو ، یزدان پرست  مسئول فرهنگی وزارت نیرو ، مهاجری مسئول فرهنگی شرکت های آب و فاضلاب ، فلاح زاده استاندار ، نوروزی معاون عمرانی ، دشتی معاون سیاسی امنیتی ، اسلامی ، راعی ، صحتی ، حجت الاسلام و المسلمین محمد صدوقی و .... برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا