"معصومه نظري" با ارائه گزارشي در خصوص برگزاري راهپيمايي اخير بانوان طبسي در حمايت از حجاب و عفاف، به تبيين برنامه هاي كميته امور بانوان فرمانداري پرداخت.

طبس- سیدابوالفضل حقانی: مسئول كميته امور بانوان فرمانداري طبس، برنامه هاي اين كميته را تبيين كرد و در اين راستا گزارشي از برگزاري راهپيمايي بانوان طبسي در حمايت از حجاب و عفاف ارائه كرد و انجام پژوهشي  با عنوان مادران شرقي ، دختران غربي و اجراي طرح رحمت را از برنامه هاي سال جاري اين كميته دانست.

"معصومه نظري" با ارائه گزارشي در خصوص برگزاري راهپيمايي اخير بانوان طبسي در حمايت از حجاب و عفاف، به تبيين برنامه هاي كميته امور بانوان فرمانداري پرداخت.

مشاور فرماندار در امور بانوان از فعاليت كميته اي با عضويت 21 نفر از بانوان شهرستان طبس خبر داد.

نظري اظهار داشت : انجام سخنراني هايي با عنوان معنويت در خانواده در روز ملي خانواده و توزيع تعهد نامه هايي با عنوان حجاب در بين عزاداران حسيني در روز عاشورا از برنامه هاي اين كميته در سال گذشته بود.

وي افزود: در سال 1390  طرح توانمند سازي دختران روستايي اجرا شد كه بخشي از آن در خوابگاه هاي مدارس دخترانه طبس و ديهوك صورت گرفت و نتايج مطلوبي نيز در پي داشت و در اين راستا كارشناسان ديني از نزديك با مشكلات دختران آشنا شدند و ليستي از مشكلات آنان به كارشناسان مربوط در آموزش و پرورش طبس تحويل گرديد.

مسئول كميته امور بانوان فرمانداري طبس در ادامه در تبيين برنامه هاي سال جاري كميته امور بانوان فرمانداري طبس، انجام پژوهشي در طبس با عنوان مادران شرقي ، دختران غربي و اجراي طرح رحمت را از مهمترين برنامه هاي اين كميته برشمرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گزارشي از راهپيمايي اخير بانوان شهرستان طبس در حمايت از عفاف وحجاب از محل ميدان امام خميني (ره) به طرف آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) برگزار شد؛ ارائه كرد و در اين رابطه گفت: در اين راهپيمايي جمع كثيري از بانوان شهرستان طبس با در دست داشتن پلاكارد و متن هايي در ارتباط با عفاف و حجاب، بر پاسداري از اين ارزش ملي و ديني و لزوم و اهميت حجاب تاكيد كردند.

مشاور امور بانوان فرمانداري طبس اضافه كرد: در طول مسير راهپيمايي برگه هايي با نام شفاعت نامه كه حجاب فاطمي را الگوي هر زن مسلمان مي دانست، بين حاضران توزيع شد و در ادامه نيز  از بانوان با نام هاي فاطمه و زهرا و القاب حضرت زهرا (س) ثبت نام به عمل آمد  و از بين 331 نفر از اين بانوان به قيد قرعه به 14 نفر از آنان هدايايي به رسم يادبود اهدا شد.

وي افزود: درپايان راهپيمايي قطعنامه اي توسط يكي از بانوان در حمايت از عفاف وحجاب و  تاكيد بر بيداري اسلامي قرائت شد و سپس بانوان با حضور در مزار شهدا و گلباران قبور مادران شهدا، با  آرمان هاي امام و شهيدان تجديد ميثاق كردند.

نظري گفت : سخنراني يكي از روحانيون در بين نماز مغرب و عشا در باب اهميت حجاب از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا