سید جلال یحیی زاده شورای همکاری خلیج فارس را مجموعه‌ای بی‌ریشه خواند و گفت: این شورا با تلاش قدرت‌های جهانی همچون آمریکا تشکیل شد تا اهداف آن‌ها را در منطقه دنبال کند.

یزدفردا :سید جلال یحیی زاده  شورای همکاری خلیج فارس را مجموعه‌ای بی‌ریشه خواند و گفت: این شورا با تلاش قدرت‌های جهانی همچون آمریکا تشکیل شد تا اهداف آن‌ها را در منطقه دنبال کند.

سیدجلال یحیی‌زاده درباره بی‌نتیجه بودن نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای بررسی موضوع اتحادیه شدن این شورا، گفت: چنین مجموعه‌ای از اول تشکیل هم ریشه اصالت نداشت چون با تلاش قدرت‌های جهانی همچون آمریکا تشکیل شد تا اهداف آن‌ها را در منطقه دنبال کند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در میان ملت‌های خود جایگاهی ندارند، فاقد قدرت تصمیم گیری برای افزایش سطح مناسبات چندجانبه هستند.
وی الحاق بحرین به خاک عربستان را امری غیرممکن و محال خواند و ادامه داد: موج بیداری اسلامی کاخ شیشه‌ای حکام سرسپرده عرب را به لرزه درآورد و هر آن احتمال دارد مردم آن‌ها را از اریکه قدرت به زیر بکشند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اتحاد بحرین و عربستان را موضوعی شعاری خواند و تصریح کرد: پیشینه و نحوه استقلال بحرین از خاک ایران روشن است، قطعاً اگر بخواهد این استقلال نقض شود، مردم بحرین تمایل دارند که دوباره به سرزمین مادری خود برگردند.
وی افزود: برگزاری رفراندوم در بحرین برای لغو حاکمیت مستقل به ضرر خاندان آل خلیفه خواهد بود چون اکثریت مردم آن کشور شیعه هستند و می‌خواهند بحرین به خاک ایران ملحق شود.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس با یادآوری تقابل جدی سیاسی و اقتصادی اعضای شورای همکاری خلیج فارس با یکدیگر، گفت: فارغ از مواضع شعاری آن‌ها، قطر، عربستان، امارات و بحرین همواره مناقشات مرزی و جغرافیایی با یکدیگر دارند.
وی ادامه داد: شش کشور شورای همکاری خلیج فارس هرکدام می‌خواهند در منطقه و جهان عرب به لحاظ اقتصادی و سیاسی قدرت بر‌تر باشند و برای تأمین مقصود خود به آب و آتش می‌زنند، حتی اگر این مسئله به قیمت تخریب منافع دیگر حکام شیوخ عرب تمام شود.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تأکید کرد: اتحادیه شدن شورای همکاری خلیج فارس راه به جایی نمی‌برد چون بیداری اسلامی به آن‌ها نشان خواهد داد که چگونه بین ملت‌های رهایی یافته از بند استبداد و استکبار وحدتی ناگسستنی شکل می‌گیرد.
نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز سه‌شنبه (۲۶ اردیبهشت) برای بررسی موضوع اتحادیه شدن این شورا بدون نتیجه پایان یافت .



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا