یزدفردا: انجمن روابط عمومی ایران بمناسبت 27 اردیبهشت 1391   روز ارتباطات و روابط عمومي بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد :

رویداد های مرتبط با روابط عمومی از جمله بيست وهفتم ارديبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومي فرصتي است تا نقش و جايگاه اين هنر فن را به عنوان هنرهشتم يادآورشويم ودست آوردهاي تلاشگران خانواده بزرگ روابط عمومي را ارج نهيم.
امروزه نقش روابط عمومي درتصميمات استراتژيك سازمان، نقشي موثرقلمداد مي شود و جايگاه روابط عمومي به عنوان ابزار مديريتي بر مبناي حركت هاي علمي و حرفه اي از مشخصه هاي جديد روابط عمومي درعصر ارتباطات قلمداد مي شود.  روابط عمومي صاحب سبك ، به عنوان اصلي ترين حلقه ارتباط بين مديران ، كاركنان وجامعه ، مسووليتي خطير درفرآيند تصمیم گيري مديران و شناخت  افكارعمومي به عهده دارد .
روابط عمومي نوين، به مثابه آينه تمام نماي انتظارت و مطالبات برحق  مردم ، از سازمان ها و نهادهايي است كه براي خدمت به آن ها، تكوين و سازمان يافته اند. روز ارتباطات و روابط عمومي فرصتي است مغتنم براي بازبيني هوشمندانه و منصفانه در راه هاي طي شده، فراز و نشيب هاي فراوان پيش رو و نيز ترسيم چشم اندازي روشن از آينده كه مي تواند درخور شان و منزلت جوامع امروز طراحي و تدبير شود.
 از زماني كه روابط عمومي به عنوان يكي از اركان مديريت وبخشي از نظام رسانه اي مطرح شده، اهميت آن در مسووليت ارتباطي سازمان ها ، بنگاههاي اقتصادي ونهاد هاي فرهنگي اجتماعي نمود تازه اي پيدا كرده است.
تفاهم اجتماعي از ديگر مفاهيم نويني است كه امروزه از عوامل تاثير گذار درتوسعه جوامع انساني محسوب مي شود،  و پديد آوردن آن به عنوان سرمايه اي ارزشمند  تلقي مي شود. در اين ميان روابط عمومي مي تواند  با زمينه سازي براي ايجاد تفاهم ميان سازمان ها و مخاطبان نقش كليدي خود را ايفاء نمايد.
آنچه امروزه در حوزه روابط عمومی ها مطرح است، ارتقای آنها تا سطح وزارتخانه ها است.
آنچه که امسال را با گذشته متمایز می کند، ابلاغیه ای است که با امضای معاون اول رئیس جمهور صادر شده است.در این ابلاغیه پیشنهاد  ارتقاء سطح روابط عمومی ها به هیئت وزیران داده شده است.
این ارتقاء که در حقیقت با اصلاح مصوبه قبلی دولت در مورد روابط عمومی، حاصل شده است و 4 پیام اصلی دارد:
1. نام روابط عمومیها به «مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی» اصلاح شده است.
2. جایگاه یا سطح سازمانی روابط عمومی های وزارتخانهها و معاونت های رئیس جمهور «مرکز» و جایگاه روابط عمومی استانداری ها به «اداره کل» ارتقاء یافته است.
3. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانهها و معاونت های رئیس جمهور با تایید رئیس شورای اطلاعرسانی دولت با حکم وزیر یا معاون ذیربط منصوب میشود.
4. جایگاه مصوب امکان برخورداری روابط عمومی از ردیف بودجه مستقل را ممکن میسازد.
فرصت پیش آمده را باید مغتنم شمرد و بن بست های فراروی روابط عمومی های دولتی را گشود. استفاده از مشاورین توانمند و آگاه و کارشناسان با تجربه برای این منظور ضروری است.
این مصوبه زمینه بازخوانی و بازسازی و بازیابی روابط عمومی را میتواند برای روابطعمومیهای دولتی به ارمغان آورد و توانمندی جدیدی را به روابط عمومی اعطاء نماید.
انجمن روابط عمومی ایران در این راستا به منظور ارائه نظرات کارشناسی برای سازمان دهی و تعیین وظایف اعلام آمادگی مس نماید و سرانجام روز ارتباطات و روابط عمومي را به دست اندر كاران پر تلاش  دهكده جهاني روابط عمومي تبريك و تهنيت عرض نموده اميد واريم  اين روز  نقطه عطفي  درتوسعه و تحول روابط عمومي باشد.انجمن روابط عمومي ايران

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا