تيم‌هاي پرسپوليس و سپاهان در هفته پاياني مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا فردا به مصاف حريفان خود مي‌روند.

هفته ششم و پاياني مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا فردا با برگزاري 8 ديدار آغاز مي‌شود و پرسپوليس و سپاهان به ترتيب مقابل الشباب امارات و الاهلي عربستان به ميدان مي‌روند.

پرسپوليس پس از پايان فصلي تلخ در ليگ برتر ايران و ثبت رده عجيب دوازدهمي در حالي در خانه الشباب گام به ميدان مي‌گذارد که نتايج ضعيف اين تيم در ليگ به آسيا هم کشيده شد. پرسپوليس که مي‌توانست در دو ديدار خانگي دور برگشت با کسب حداقل 4 امتياز صعود خود به مرحله بعدي به عنوان تيم نخست را قطعي کند با تساوي مقابل الغرافه و شکست مقابل الهلال و کسب تنها يک امتياز سرنوشت صعود را به بازي پاياني کشاند.

شاگردان دنيزلي در بازي رفت مقابل الشباب در نخستين روزهاي سال 91 با نتيجه 6 بر يک به برتري رسيد و به هواداران عيدي دادند. پرسپوليس فردا پس از يک هفته غيبت دنيزلي را روي نيمکت خود مي‌بيند و براي اينکه صعودش دردسرساز نشود با تمام قوا به دنبال پيروزي خواهد بود تا با فتح امارات از حالا خود را در مرحله دوم ليگ قهرمانان آسيا ببيند.

طبق قانون AFC در صورتي که تيم‌ها در پايان مرحله گروهي با امتيازات مساوي به کار خود پايان دهند، ابتدا ديدار رو در رو و سپس تفاضل گل سرنوشت صعود را تعيين خواهد کرد. بر همين اساس اگر پرسپوليس حتي مقابل الشباب به نتيجه تساوي نيز رضايت دهد با 9 امتياز حداقل به عنوان تيم دوم به مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود خواهد کرد.

پرسپوليس در صورتي که در گروه چهارم رقابت‌ها به مقام دومي رضايت دهد در عربستان به مصاف الاتحادي مي‌رود که صعودش به عنوان تيم اول گروه دوم را قطعي کرده است. سرخ‌پوشان همچنين در صورت صعود به عنوان تيم اول در بازي يک هشتم نهايي در ورزشگاه آزادي از يکي از دو تيم بني‌ياس امارات يا پاختاکور ميزباني مي‌کنند.

در ديگر ديدار اين گروه فردا الهلال عربستان در خانه از الغرافه ميزباني مي‌کند.

*جدول رده‌بندي گروه چهارم:

1-الهلال عربستان  9 امتياز

2-پرسپوليس 8 امتياز

3-الغرافه قطر  6 امتياز

4-الشباب امارات 2 امتياز

* سپاهان به دنبال صدرنشيني

ديگر نماينده کشورمان يعني سپاهان فردا در فولادشهر از الاهلي عربستان پذيرايي مي‌کند. دو تيم پيش از اين صعود خود به مرحله حذفي را قطعي کرده‌اند و اين ديدار به منظور مشخص کردن صدرنشين برگزار مي‌شود.

سپاهان پس از قهرماني در ليگ ايران با انگيزه‌اي مضاعف به ديدار حريف عربستاني مي‌رود. حريفي که در ديدار رفت در دقيقه 95 با يک پنالتي از شکست گريخت.

در مرحله يک هشتم نهايي و در تک ديدار اين مرحله تيم‌هاي صدرنشين گروه‌هاي هشتگانه در خانه از تيم‌هاي دوم ميزباني مي‌کنند و سپاهان در صورت صدرنشيني در مرحله بعدي بايد در خانه از تيم دوم گروه اول ميزباني کند و به احتمال بسيار زياد اين تيم، تيمي نخواهد بود جز استقلال.

*جدول رده‌بندي گروه سوم:

1-الاهلي عربستان  10 امتياز؛  تفاضل 2

2-سپاهان 10 امتياز؛ تفاضل يک

3-لخويا قطر  6 امتياز

4-النصر امارات  3 امتياز

فرداشب همچنين 4 ديدار از منطقه شرق آسيا و از گروه‌هاي هفتم و هشتم طبق برنامه زير برگزار مي‌شود:

ناگويا گرامپوس - سنترال کوئست

تيانجين تدا - سئونگ‌نام ايلهوا

*جدول رده‌بندي گروه هفتم:

1- سئونگ‌نام ايلهوا 7 امتياز، تفاضل 5+

2- ناگويا گرامپوس 7 امتياز، تفاضل 3+

3- سنترال کوئست 6 امتياز

4- تيانجين تدا 3 امتياز

چونبوک موتورز - کاشيوا ريسول

بوريرام يونايتد - گوانگژو

*جدول رده‌بندي گروه هشتم:

1-چونبوک موتورز 9  امتياز

2-گوانگژو 7امتياز

3-کاشيوا ريسول 7 امتياز

4-بوريرام يونايتد 6 امتياز

مرحله گروهي اين رقابت‌ها چهارشنبه با برگزاري 8 ديدار ديگر به پايان مي‌رسد که در حساس‌ترين مسابقه استقلال در ازبکستان به مصاف نسف‌قارشي مي‌رود. آبي‌پوشان در صورت کسب تساوي نيز به جمع 16 تيم برتر آسيا راه خواهند يافت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا