سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه از آغاز طرح واکسیناسیون طیور بومی در شهرستان ابرکوه خبر داد

 ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: دکترعلی  فاتحی نیا اظهار داشت:طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی با همکاری زنان روستایی این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود :  اجرای این طرح  با همکاری 10 نفر از زنان روستایی که آموزش های لازم را گذرانده اند و واکسن و تجهیزات مورد نیاز نیز در اختیارآنان قرار گرفته است صورت می گیرد.

فاتحی نیا اظهار داشت:در این طرح که در 29 روستا انجام می شود 5500  قطعه از طیور علیه بیماری نیوکاسل و آنفلوانزا  مایه کوبی می شوند.

وی در مورد میزان نیاز به اجرای این طرح خاطرنشان ساخت: در سال های اخیر بیماری های طیور خصوصاً بیماری نیوکاسل و آنفلوانزا خسارت های زیادی به تولید کنندگان طیور وارد کرده است که این مسئله توجه به اجرای این طرح را ضروری تر کرده است.

فاتحی نیا با اظهار امیدواری از نتایج اجرای این طرح افزود: با اجرای این طرح علاوه بر کنترل بیماری در طیور روستایی ، ابتلای طیور صنعتی به بیماری ها نیز به حداقل می رسد.

این مسئول همچنین از روستائیان خواست با توجه به ضرورت تحقق کامل اهداف عملیات یاد شده همکاری لازم با افراد در زمینه واکسیناسیون  را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر عادی مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.  

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا